Britanka ne skriva svoje ljubezni do starega lestenca. Foto: Pixabay
Britanka ne skriva svoje ljubezni do starega lestenca. Foto: Pixabay

Neodvisna organizacija za merila v tisku (IPSO) je razsodilo, da Amanda Liberty (Amanda Svoboda) ne more biti zaščitena kot spolna manjšina, potem ko se je ta 35-letna Britanka iz Leedsa organizaciji pritožila zaradi članka v tabloidu the Sun, ki se je rogal njeni javni izpovedi ljubezni do Lumiere, kot je poimenovala lestenec, ki ga je kupila na eBayu.

Libertyjeva trdi, da je članek kršil IPSOV medijski kodeks, ki založnikom nalaga, naj se izogibajo slabšalnim konotacijam in predsodkom, ko gre za spolno usmerjenost posameznika.

Britanka se identificira kot "objektofilka", posameznica, ki jo privlačijo predmeti, kar je sicer uveljavljen izraz.

Libertyjeva se je preimenovala v času, ko je bila v
Libertyjeva se je preimenovala v času, ko je bila v "zvezi" s kipom svobode. Foto: Pixabay

Sunova kolumnistka Jane Mloore jo je vključila v letni pregled časopisa, v katerem so Libertyjevo nominirali za "Dagenhamovo nagrado" za norico leta. Libertyjevo sta zmotili tako oznaka, da je "zmešana" zaradi svoje spolne usmerjenosti, pa tudi navedba v članku, da je z Lumierom poročena. Kot je dejala, je "samo v zvezi z njim", nista pa *še* poročena, navaja Guardian.

Pritožbo ovrgli

Iz časnika so odgovorili, da ne dvomijo, da so njena čustva do lestencev pristna, da pa spolna usmerjenost v kontekstu novinarskega kodeksa organizacije IPSO krije ljudi, ki jih privlači isti spol. In ker se Libertyjeva pravno gledano ne more poročiti z lestencem, lobiranje proti taki poroki ne more biti diskriminatorno.

Pri the Sunu so tudi izpostavili, da je Libertyjeva v preteklosti večkrat govorila z mediji glede svojega ljubezenskega odnosa z lestenci in drugimi predmeti, in si je celo spremenila priimek med eno svojih prejšnjih zvez, z newyorškim kipom svobode. Časnik je še navedel, da ker je Libertyjeva v preteklosti javno govorila o svojem razmerju, je bila Moorova upravičena to komentirati.

Pri IPSU so pritrdili časniku, pri čemer so poudarili, da sicer verjamejo, da je Libertyjevo članek "užalil in prizadel", da pa o okusu in dostojnosti zapisanega oni ne razsojajo. Njeno pritožbo so ovrgli na podlagi tega, da njihov kodeks "ščiti posameznike v odnosu do njihove spolne usmerjenosti do oseb, in ne predmetov".