Po skoraj že razprodanih štirih predstavah Varekai so organizatorji napovedali še dodatno, ki bo 16. oktobra ob 13. uri. Foto: Reuters
Po skoraj že razprodanih štirih predstavah Varekai so organizatorji napovedali še dodatno, ki bo 16. oktobra ob 13. uri. Foto: Reuters
Varekai
Osrednji sedež organizacije najdemo v Quebecu v Kanadi, skupno pa je v Cirque du Soleil zaposleno kar 4.000 ljudi. Foto: Reuters
Varekai
Zgodovina Cirque du Soleil sega v leto 1984, ko je zasedbo sestavljajo le 20 artistov, številka pa je do leta 2016 narasla na 1300 izvajalcev iz 50 držav z vsega sveta. Foto: Reuters
false
Artistično čarovnijo s posebej izraženimi elementi akrobatike so do sedaj postregli že 160 milijonom gledalcem v več kot 400 mestih in preko 60 državah na vseh kontinentih. Foto: Reuters

Beseda Varekai (ver·ay·’kie) v romskem jeziku pomeni "kjer koli". Produkcija, ki jo je režiral Dominic Champagne, se pokloni nomadskim dušam, duhu umetnosti cirkuške tradicije in vsem tistim, ki z neskončno strastjo iščejo pot, ki vodi v Varekai. "Zgodba živi še danes, dodali pa smo nekaj novih poglavij, ker so nekatera postala že kar 'deja vu'," je za MMC dejala ustvarjalka predstave Julie Desmarais.

Več si lahko preberete v krajšem pogovoru z Desmaraisovo spodaj.


Cirque du Soleil je med nami že več kot 30 let, kako vi gledate na evolucijo, ki jo je franšiza doživela?
Res je, zdaj bo že 24 let. Naša predstava Varekai pa obstaja od leta 2002. Samo jedro predstave ostaja enako: z neba se spusti osamljeni mladenič in čudovita bitja mu pomagajo na poti. Zgodba živi še danes, dodali pa smo nekaj novih poglavij, ker so nekatera postala že kar "deja vu". Zgodba predstave je tako še vedno aktualna danes, hkrati pa se lahko ob njej vedno obnavljamo in dopolnjujemo.

Katera leta so bila po vašem mnenju prelomna za predstavo?
Dobro vprašanje (smeh). Nekaj je bilo zelo ključnih trenutkov, med zadnjimi večjimi je leto 2008, ko smo začeli nastopati po arenah. Takrat smo morali na novo postaviti okvirje in ponovno premisliti o sami postavitvi figur. Prav iz tega razloga se je znova združila naša kreativna ekipa in posledično se je spremenila tudi koreografija.

Vse je postalo večje, hitreje, kako vam je uspelo, da predstava ni zgubila tiste magičnosti?
Seveda so se nekatere stvari spremenile - tehnologija je zelo napredovala. Na področju kostumografije smo lahko včasih uporabili nekaj tiskovin namesto slik, ki so narisane ročno. Kreativni direktorji se v Cirque du Soleil zamenjajo na dve leti in v tem času tudi napreduje predstava. Kar se tiče Varekai, še vedno izdelujemo vse kostume ročno in za izdelavo enega potrebujemo tri mesece. Tudi naši akrobati začnejo sodelovati pri predstavi zelo mladi in nato jih čaka večletno urjenje, preden lahko sploh nastopijo v predstavi.

Za eno izmed vaših predstav Zarkno je kostume naredil slovenski oblikovalec Alan Hranitelj. Ampak kako izbirate kostumografe?
Ko predstava še nastaja, jih izbere kreativni direktor na podlagi elementov, ki se pojavijo v predstavi. Za Varekai so oblikovalca navdihnile tropske rastline in živali, zato so tudi zelo barvite in svetla. Veliko elementov in vzorcev se navezuje na čarobnost, ki se zgodi med predstavo.

Kateri so najtežji deli vaših rutin v predstavi?
Vsak detajl šteje. Veliko je komunikacije med nastopajočimi, ki jih gledalec morda ne vidi na prvi pogled. Morate razumeti, da naša tehnična ekipa postavlja scenografijo 12 ur in že takrat se za nas predstava.

Koliko ljudi zaposluje predstava?
Sto ljudi iz 19 držav in med njimi je 50 akrobatov.

Bi lahko rekli, da je Cirque du Soleil podjetje?
Predvsem smo velika družina. To je način življenja, ki smo ga izbrali. Veliko časa smo stran od družin, toda nadomestno ustvarimo med turnejo. Potujemo iz mesta v mesto vsak teden. Prvič bomo zdaj obiskali Slovenijo, česar se zelo veselimo.