Fotografijo spokojne matere dveh Abramovičevih otrok in galeristke je na Instagramu objavila kar urednica ruske spletne revije Miroslava Duma, po navalu kritik pa jo je naglo umaknila.
Kljub temu pa fotografijo zagovarja: "Ta fotografija, ki je bila objavljena povsem zunaj konteksta, prikazuje umetniško delo, ki je nastalo prav kot komentar spolne in rasne politike. Rasizem naravnost preziram in bi se rada opravičila vsem, ki jih je ta slika užalila."
Buro 24/7, ljubiteljski projekt Dumove, fotografije iz članka ni odstranil, jo pa je obrezal, tako da se vidijo samo še škornji temnopolte manekenke.
"Ponižali sta žensko populacijo"
Da bi bil položaj še bolj neroden, je Dumova fotografijo objavila prav na dan Martina Luthra Kinga, ki je v ZDA državni praznik. Fotografija je pospremila intervju z Žukovo, znano rusko damo iz visokih krogov.
Poleg številnih uporabnikov Instagrama in ruskih medijev je Žukovo in Dumovo napadla tudi ruska Organizacija za zaščito pravic žensk, češ da sta s tako fotografijo ponižali celotno žensko populacijo. Ne pomaga, da je temnopolta lutka videti zelo realistično in da na sebi nosi samo sado-mazohistično opravo (visoke črne škornje, rokavice do komolcev in vroče hlačke).
Velja pa omeniti, da je sporni stol oziroma fotelj, delo norveškega umetnika Bjerneja Melgaarda, ki sodi v sklop njegovih interpretacij bolj znanih kosov pohištva, ki jih je leta 1969 ustvaril sloviti angleški umetnik pop arta Allen Jones. Jones je za svojo erotično kolekcijo uporabil svetlopolte lutke, Melgaard pa je uporabil temnopolte.
En primerek Jonesovih stolov je celo v sloviti londonski galeriji Tate, pred dvema letoma pa je bil podoben primerek na dražbi prodan za vrtoglavih 2,6 milijona funtov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje