Mojca Matičič, vodja klicnega centra za informacije o novem koronavirusu, je skupaj s svojo ekipo prejela jabolko navdiha. Foto: Nebojša Tejić/STA
Mojca Matičič, vodja klicnega centra za informacije o novem koronavirusu, je skupaj s svojo ekipo prejela jabolko navdiha. Foto: Nebojša Tejić/STA

Klicni center je začel delovati 9. marca, v pomoč prebivalcem pri iskanju informacij v povezavi z novim koronavirusom ga je vzpostavil urad vlade za komuniciranje v sodelovanju z ministrstvom za zdravje, Nacionalnim inštitutom za javno zdravje, infekcijsko kliniko in ministrstvom za javno upravo. Na klice so odgovarjali študenti višjih letnikov Medicinske fakultete Univerze v Ljubljani.

Na klice so odgovarjali študenti višjih letnikov Medicinske fakultete Univerze v Ljubljani. V tem času jih je sodelovalo skupaj 66, saj so kljub delu v klicnem centru morali nadaljevati tudi svoj študij. Pri obojem so bili uspešni in nekaj študentov je med epidemijo tudi diplomiralo. Foto: Nebojša Tejić/STA
Na klice so odgovarjali študenti višjih letnikov Medicinske fakultete Univerze v Ljubljani. V tem času jih je sodelovalo skupaj 66, saj so kljub delu v klicnem centru morali nadaljevati tudi svoj študij. Pri obojem so bili uspešni in nekaj študentov je med epidemijo tudi diplomiralo. Foto: Nebojša Tejić/STA

Študentom so bili za posvet ves čas na voljo dve zdravnici z infekcijske klinike, predstavniki Nacionalnega inštituta za javno zdravje, ministrstva za zunanje zadeve, Civilne zaščite RS in urada vlade za komuniciranje.

Glavni cilj vseh sodelujočih v klicnem centru je bil vsakemu klicatelju zagotoviti pravi odgovor na razumljiv način. Za pravočasne in strokovne informacije je skrbela dobro uigrana ekipa svetovalcev iz različnih institucij in strokovnih področij.

Glede na aktualne ukrepe vlade za zajezitev širjenja novega koronavirusa in za omilitev posledic epidemije so v klicnem centru občasno sodelovali tudi predstavniki Inšpektorata RS za delo, policije, ministrstva za izobraževanje, znanost in šport in Finančne uprave RS. Ves čas pa so na daljavo pomoč in odgovore zagotavljali z ministrstva za zdravje, ministrstva za delo, družine in socialne zadeve, ministrstva za notranje zadeve, ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo in ministrstva za infrastrukturo.

Mojca Matičič, Klicni center za informacije o koronavirusu

Svetovalci so reševali zelo raznolika vprašanja in realne, individualne situacije državljanov. Na začetku so bila vprašanja povezana pretežno z dilemami glede simptomov morebitne okužbe in ravnanja v primeru bolezni covid-19. Vsebina vprašanj pa se je hitro razširila na navodila glede možnosti gibanja, ko so bile zaprte meje občin, glede ukrepov pomoči, delovne zakonodaje med epidemijo, številni so se na klicni center obračali za smernice, kako ravnati ob ponovnem odprtju trgovin in restavracij ter kakšna zaščitna oprema je zanje predvidena.

Največ vprašanj se je nanašalo na prehajanje meja in morebitno odrejanje karantene ter priporočila glede nošenja mask. Klicni center je nudil tudi psihološko pomoč v zahtevnejših primerih, saj je bil v centru vedno prisoten tudi specializant psihiatrije iz Univerzitetne psihiatrične klinike Ljubljana.