Ustanovitelja Googla, Larry Page in Sergey Brin, oba sredi 30 let, že nekaj let kotirata visoko na lestvicah najbogatejših Zemljanov. Foto: EPA
Ustanovitelja Googla, Larry Page in Sergey Brin, oba sredi 30 let, že nekaj let kotirata visoko na lestvicah najbogatejših Zemljanov. Foto: EPA
Coca-Cola - že več kot 120 let ena vodilnih blagovnih znamk na svetu. Foto: EPA
Kljub agresivnemu boju proti kajenju se Marlboro še vedno dobro drži v sedlu. Je pa vse bolj na repu prve deseterice ...

Omenjeni spletni iskalnik se je že drugič zapored znašel na čelu seznama najmočnejših svetovnih blagovnih znamk BrandZ Top 100, poroča londonski Financial Times. Vrednost najbolj priljubljenega spletnega iskalnika ocenjujejo na celih 86,1 milijarde dolarjev!

Za znamkama General Electric in Microsoft na drugem in tretjem mestu sta v prvi deseterici "ikoni" hitre hrane McDonalds in Coca-Cola, dobro pa so se odrezale tudi kitajske banke ter kitajski in ruski mobilni operater.

Če bi merili prestiž, bi bilo drugače
Vrednost najmočnejših 100 blagovnih znamk je po seznamu, ki ga sestavlja agencija Millward Brown Optimor, sodeč v zadnjem letu narasla za 21 odstotkov in skupaj dosega 1,94 bilijona dolarjev. Čeprav bi moral seznam zajeti znamke z vsega sveta, so na njem podjetja iz samo 16 držav, več kot polovica (54) iz ZDA, opozarjajo kritiki.

V omenjeni raziskavi upoštevajo predvsem vrednost podjetja, manj pa promet in to, kako znamko ocenjujejo potrošniki. Če bi dobili besedo tisti, ki kupujejo, bi se na vodilnih mestih pojavila popolnoma druga imena, je pokazala raziskava - vodile bi prestižne znamke, kot so Louis Vuitton, Porsche, Germes, Gucci in Cartier. Sicer je vrednost vsake blagovne znamke na lestvici BrandZ določena z vsoto, ki bi jo bila konkurenčna podjetja pripravljena plačati za celotno firmo.

"Marlboro Mana" ogroža pralni prašek
General Electric je vreden 71,4 milijarde dolarjev, Microsoft 70,9, Coca-Cola pa 58,2. Vrednost kitajskega mobilnega operaterja China Mobile ocenjujejo na 57,2, IBM pa na 55,3 milijarde dolarjev. Med najbolj cenjenimi znamkami je tudi 55,2-milijardni Apple, sledi mu McDonalds z 48,5, Nokia s 44 in Marlboro s 37,3 milijarde - najslovitejši proizvajalec cigaret na svetu je zaradi močnih kampanj proti kajenju padel za tri mesta, s šestega na deveto.

Kitajci in Rusi na pohodu

Znamke in njihova vrednost:
Google - 86,1 milijarde
General Electric - 71,4 milijarde
Microsoft - 70,9 milijard
Coca-Cola - 58,2 milijarde
China Mobile - 57,2 milijarde
IBM - 55,3 milijarde
Apple - 55,2 milijarde
MacDonalds - 49,5 milijard
Nokia - 44 milijard
Marlboro - 37,3 milijarde

Dobri rezultati prihajajo iz Kitajske, poleg telekomunikacijskega giganta China Mobile so na lestvici še kitajske banke Bank of China, China Construction Bank in banka ICBC. Prvič pa je na seznamu tudi vzhodnoevropska blagovna znamka, na 89. mestu se nahaja ruski mobilni operater MTS - največji v srednji in vzhodni Evropi -, ki ima kar 83 milijonov uporabnikov.

A. K.