V sodelovanju s podjetjema Hidria in GEM motors so četrtošolci s Srednje tehniške šole razvili aerodinamično hibridno vozilo. Poimenovali so ga
V sodelovanju s podjetjema Hidria in GEM motors so četrtošolci s Srednje tehniške šole razvili aerodinamično hibridno vozilo. Poimenovali so ga "eRocket mark 0". Foto: Radio Koper
false
Franci Volarič (Hidria), Aleksander Pohlen, Iztok Drožina, Jan Strle, Patrik Rijavec, Simon Mandelj (GEM motors) pred stavbo Mestne občine Koper. Foto: Radio Koper/Tjaša Lotrič

Od septembra je pod mentorstvom Aleksandra Pohlena zamisel razvijalo osem dijakov zadnjega letnika smeri strojni tehnik. Porabili so več kot 2000 ur dela, različne rezervne dele, sodelovali so tudi z dvema podjetjema. Danes so na Mestni občini Koper predstavili prototip vozila, ki je dolgo nekaj več kot štiri metre in tehta 400 kilogramov. Poimenovali so ga "eRocket mark 0".

Mentor projekta je povedal, da so se najprej odločili razrezati star, odslužen transportni tricikel piaggio ape. To je bila osnovna platforma, okrog katere so gradili. "Od tu naprej pa je bila vse naša nadgradnja. Od tega piaggia sta dejansko ostali samo vzdolžna hrbtenica in konzola, ki nosi volanski drog. Vse drugo smo ali naredili sami iz ustreznega materiala ali smo poiskali ustrezne dele iz avtomobilske industrije. Ti so bili seveda rabljeni, vendar še vedno dovolj kakovostni in varni." Poudaril je še, da so potrebovali izjemno veliko domišljije za uskladitev različnih delov med seboj.

Med dijaki, ki so sodelovali pri razvoju vozila, je bil Jan Strle: "Najprej smo delali skice. Nato smo skice hoteli uresničiti in smo začeli izbirati material. Iz tega materiala smo začeli graditi obliko." Pojasnil je, da so elektromotorje naredili v kamniškem podjetju GEM motors, sam pa je bil vodja ekipe za reakcijske motorje.

Pri izdelavi teh oziroma pri varjenju in ukrivljanju kovine so najprej pomagali obrtniki, nato se je projektu pridružila Hidria, ki je omogočila izdelavo končnega prototipa. "Iskreno povem, da niti ne vem, kam je šlo teh 2000 ur, ker je šel čas tako hitro ... Delali smo v bistvu ves čas. Šola - delo - šola - delo ... Ampak zaradi takšne družbe in zaradi takšnih prijateljev je šel čas, kot bi mignil," pravi Jan.

Dijak Patrik Rijavec je bil vodja konstrukcijske ekipe: "Mi smo varili, rezali, vrtali ... Predvsem pa smo dobili nove prijatelje, ker v šoli se ne spoznamo tako dobro kot v delavnici. Dosti popoldnevov, dosti nočnih ur smo preživeli skupaj v delavnici," je med drugim povedal.

Od kod ime prototipa? Mentor je pojasnil, da je e kratica za električni pogon, "rocket" v angleščini pomeni raketo, na katero vozilo spominja po obliki, Mark pa je bilo ime dijaka, ki se je smrtno ponesrečil oktobra lani.

Razvoj vozila je bil eden največjih projektov na šoli, ki letos praznuje 60. obletnico ustanovitve. Ravnatelj Iztok Družina je v zvezi s tem dejal, da si zelo prizadevajo, da bi na šoli kaj naredili tudi zunaj pouka: "To morda pusti dijakom še večjo sled kot sam učni proces." Poudaril je, da je sodelovanje z gospodarstvom za poklicno šolo ključno.

Koprski dijaki bodo svoj izdelek oktobra predstavili na sejmu v Münchnu. Do takrat ga želijo še izboljšati, predvsem kar zadeva reakcijski pogon.