Originalna slika Mona Lise visi v Louvru. Foto: Reuters
Originalna slika Mona Lise visi v Louvru. Foto: Reuters
Leonardo da Vinci
Leonardovega glasu znanstveniki niso zadeli, saj niso mogli ustvariti natančnega odlitka njegove lobanje. Foto: Biblioteca Reale di Torino
Mona Liza
Nekateri trdijo, da je na sliki sam Leonardo. Foto: EPA

Neki japonski strokovnjak je namreč naredil program, s pomočjo katerega lahko znana slika oziroma obraz na njej govori. Kar s 95-odstotno verjetnostjo lahko trdimo, da je bil njen glas resnično tak, kot ga lahko slišite na tej spletni strani.

Dr. Macumi Suzuki, ki je sicer znan po tem, da pomaga v različnih kriminalističnih preiskavah, je izmeril obraz in roke Leonardove najbolj znane slike in Mona Lisi določil višino. Velika naj bi bila 168 centimetrov, Suzuki pa je naredil tudi odlitek njene lobanje.

Glas je enkraten
Sam je povedal: "Ko imamo lobanjo in določeno višino, lahko ustvarimo glas, ki je zelo podoben osebi, za katero gre. Tako smo prišli do glasov več znanih oseb. Ti glasovi so bili zelo podobni resničnim ljudem, zato pa smo jih lahko uporabili v filmih." Značilnosti glasu so enkratne za vsakega človeka, Suzuki pa verjame, da je z 90-odstotno verjetnostjo dobil glas Mona Lize. Portret na spletni strani tako pove: "Jaz sem Mona Liza. Moja prava identiteta je zavita v tančico skrivnosti."

Suzuki je pojasnil tudi obliko obraza slavne upodobljenke: "Spodnji del obraza je dokaj širok, njena čeljust pa je zelo izražena. To pomeni, da je bil njen glas srednje temen in globok."

Z Italijanko do pravega naglasa
Znanstveniki so na Japonsko pripeljali celo neko Italijanko, da bi lažje ugotovili intonacijo glasu Mona Lize. Sicer so poskušali, da bi portret govoril tudi japonsko, a so od poskusa odnehali, ko so ugotovili, da Mona Lizi japonščina sploh ne bi pristajala.

Kdo je lepotica na sliki?
Sicer pa se tudi umetnostni zgodovinarji še vedno prepirajo, kdo je lepotica na sliki, ki je nastala pred 500 leti. Nekateri menijo, da predstavlja samega umetnika, drugi pa trdijo, da je na sliki umetnikova mati.

Suzuki je sicer poskušal ustvariti glas samega umetnika, a ni prepričan, da mu je to uspelo. Dodal je, da je pri ustvarjanju njegovega glasu uporabljal avtoportrete, na katerih pa je umetnik vedno imel brado in ta mu je zakrivala velik del obraza.