Američani so ponoreli v težnji za popolnim nasmehom. Foto: <a href=freedigitalphotos.net">
Američani so ponoreli v težnji za popolnim nasmehom. Foto: freedigitalphotos.net
Številni Američani stremijo za lepotnimi ideali, ki jih dnevno servirajo mediji. Foto: freedigitalphotos.net
Kendall Jenner pozira z oboževalko.
Težnja po popolnih zobeh pa izvira tudi iz želje, da se ljudje na družbenih omrežjih predstavljajo v najboljši mogoči podobi. Foto: AP

Od oblin do temnejše polti - vse obdelano v računalniškem programu Photoshop - ameriški najstniki lepotne ideale črpajo iz naslovnic revij. A tudi starejši stremijo k posnemanju ljudi z naslovnic, ki imajo še eno skupno lastnost: ravne in bele zobe brez nepravilnosti. Medtem ko Britanci in Irci še vedno v ospredje postavljajo "naraven nasmeh", torej naravne barve in postavitev, je v ZDA zdaj v ospredju estetsko zobozdravstvo.

Za svojo novo obsesijo najstniki in odrasli množično nakupujejo pakete za beljenje zob in zapravljajo na tisoče ameriških dolarjev za zobne aparate. Po zadnjih raziskavah Ameriškega združenja ortodontov se je število Američanov, mlajših od 17 let, ki nosijo zobne aparate, v zadnjih desetih letih podvojilo. "Na plakatih vidiš samo ljudi, ki se smejijo s popolnoma belimi in ravnimi zobmi, zato je tudi večji pritisk na najstnike," je za spletno stran Bruin Voice povedal eden izmed vprašanih najstnikov Pedro Loaiza-Sanchez.

Spremembo opažajo tudi ortodonti. "Večina pacientov nosi zobne aparate zgolj zaradi kozmetičnih popravkov," je dejal lokalni ortodont v ordinaciji Brookside Orthodontics Christopher Parker. "V vsakem oglasu vidimo popolne zobe in od tu izvira ta želja," je še prepričan ortodont.

K razvoju nove obsesije pa so pripomogla tudi družbena omrežja, kot sta Instagram in Snapchat, ki omogočajo najstnikom, da objavljajo selfije na dnevni bazi. Ena izmed spletnih raziskav o samozavesti najstnikov je pokazala, da se kar 96 odstotkov ameriških najstnikov, ki niso zadovoljni s svojim nasmehom, počuti nesamozavestne. 47 odstotkov izmed njih jih meni, da je le fotografija, kjer imajo popoln nasmeh, primerna za objavo na družbenih omrežjih.

Cvetoča industrija s pripomočki za beljenje zob
A ne le z zobnimi aparati, cveti tudi posel s pripomočki za beljenje zob. Industrija pripomočkov za beljenje zob je zaradi vse večjega povpraševanja zaslužila več kot milijardo ameriških dolarjev. Toda težnja po popolnosti ima tudi v tem primeru svojo ceno.

Združenje ameriških zobozdravnikov opozarja, da so številni ljudje, ki so pretiravali pri uporabi tovrstnih sredstev doživeli številne nevšečnosti, kot so vnetje dlesni in podobno. Ampak kozmetična industrija je že večkrat v preteklosti opozorila, da so ljudje v težnji po popolnosti pripravljeni veliko pretrpeti.