Prihodnost do okolja prijaznega potovanja naj bi bila tu. Nemško mesto Bremervörde je namreč naročilo kar 14 vlakov, ki jih poganja vodik – en kilogram vodika naj bi imelo enak učinek kot 4,5 kilograma dizla. Včeraj jih je debitiralo pet izmed njih, do konca leta jih bo po tirnicah začelo voziti še preostalih devet. Ti bodo tako postopoma nadomestili 15 dizelskih vlakov, ki trenutno prevladujejo.
V deželi Spodnja Saška se tako lahko pohvalijo s prvimi potniškimi vlaki na vodik in prvo železniško povezavo, po kateri bodo vozili samo takšni vlaki, na svetu, poroča CNN.
Vlaki, ki so izjemno tihi, ne proizvajajo nobenih izpustov, edin izpuh sta para in kondenzirana voda. S polnim rezervoarjem naj bi dosegli do 1000 kilometrov, to pa pomeni, da lahko po železniških tirih potujejo ves dan, ne da bi se morali ustaviti na postaji za polnjenje, ki je sicer že postavljena. Dosežejo lahko največ 140 kilometrov na uro, običajna hitrost na železnici pa je sicer od 80 do 120 kilometrov na uro.
Vlake naročili tudi v Italiji in Franciji
"Mobilnost brez izpustov je eden izmed najpomembnejših ciljev za zagotovitev trajnostne prihodnosti," je dejal Henri Poupart-Lafarge, direktor francoskega podjetja Alstom, ki izdeluje vlake Coradia iLint. Za izvedbo 93 milijonov vrednega podviga so potrebovali kar 10 let – že leta 2012 so iskali ustrezno nadomestitev dizelskih vlakov, leta 2018 so novost začeli preizkušati.
Predsednik Spodnje Saške Stephan Weil je dosežek in odločitev oklical za "vzor preostalemu svetu" in "mejnik na poti do podnebne nevtralnosti v prevozniškem sektorju". Vlake, ki vozijo na vodik, so sicer preizkusili tudi v Avstriji, na Poljskem, Švedskem in Nizozemskem. Frankfurt jih je naročil kar 27, Francija si bo po štirih regijah delila 12 tovrstnih prevoznih sredstev, v italijanski Lombardiji jih pričakujejo šest.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje