Na sedežu Letalske policijske enote na Brniku so ob upokojitvi helikopterju v čast priredili krajšo slovesnost, vodja Letalske policijske enote Dejan Kink pa je direktorju Parka vojaške zgodovine Pivka Janku Boštjančiču simbolično predal ključe helikopterskih vrat.
Policijski helikopter Agusta Bell AB-212, znan tudi pod vzdevkom Bravo, je v 42 letih delovanja opravljal številne naloge. Služil je predvsem prevozu ljudi in opreme, desantiranju specialnih enot iz helikopterja, reševanju v gorah ter izvajanju helikopterske nujne medicinske pomoči.
"Njegov zvok pomeni odrešitev"
Njegovi piloti se spominjajo značilnega zvoka. "Zvoku, ki prerašča v bobnenje, so ameriški vojaki že pol stoletja nazaj, v času vietnamske vojne, rekli 'zvok svobode'. Njegov prepoznavni zvok je pomenil rešitev, odhod, evakuacijo z bojišča, pobeg s polja gotove smrti. Pol stoletja zatem enak zvok pomeni enako odrešitev. Rešitev ponesrečenega planinca sredi Julijskih Alp, urgentni prevoz novorojenčka ali pa transport poškodovanega v prometni nesreči. Ta zvok predstavlja znani, takoj prepoznavni ropot, mlatenje dvokrake helikopterske lopate, ki pomeni samo eno: prihod helikopterja Bell-212 /.../," so zapisali ob slovesu.
Izdelan bi lahko bil celo v ZDA
Helikopter je bil pred dobrimi štirimi desetletji uvožen v Jugoslavijo. Izdelan naj bi bil v Italiji, čeprav nekateri viri kažejo, da gre celo za "modelni" helikopter, ki so ga izdelali v ZDA, je na spletni strani zapisala policija. Svoje delo je začel z registrsko oznako YU-HCJ, končal pa z oznako S5-HPB.
Evakuacija bika, ki ga je ugriznila kača
Čeprav je bil primarno namenjen policijskim nalogam, je bil uporabljen tudi v številnih drugih primerih. V gospodarstvu je služil za transport tovora, izvajal je prevoze bolnikov med bolnišnicami, sodeloval pri postavljanju radijskih in televizijskih oddajnikov ter gradnji tovornih žičnic, služil kot izobraževalni pripomoček za mlade pilote, nekoč pa so z njim v dolino pripeljali celo bika, ki ga je na Vrtaški planini ugriznila kača.
Brez helikopterja ne bi bilo številnih planinskih koč
Med njegovimi nalogami sicer izstopajo gorska reševanja. "Od leta 1980 ni bilo zahtevne reševalne akcije, kjer ne bi bilo slišati njegovega značilnega zvoka, pa naj je šlo za nesrečo celotne nemške družine, ki se je s športnim letalom zaletela v Triglavsko severno steno, ali pa tragični dogodek med usposabljanjem gorskih reševalcev na Okrešlju, v katerem je umrlo pet izkušenih gorskih reševalcev," so še zapisali pri policiji in še poudarili, da "brez tega helikopterja ne bi bilo planinskih koč na Kredarici, Vogarju, Stolu, Krnu, Doliču, Prehodavcih, Sedmerih jezerih in še nekaterih".
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje