Pred dnevi so prebivalci območja med Amsterdamom in Rotterdamom imeli kaj videti: po ozkih kanalih, ki jih na tem območju ni malo, je plula 94 metrov dolga jahta. Pot iz ladjedelnice na otočku Kaag, mimo mesta Gouda do Rotterdama, kjer jo bodo ob nadzoru strokovnjakov splavili, je potekala štiri dni.

To sicer ni prvi tovrstni projekt ladjarja Feadship, a prav dosti jih do zdaj ni bilo – kot je za CNN pojasnil fotograf, ki se posveča ravno fotografiranju jaht in ladij, Tom van Oossanen, po ozkih kanalih od Kaaga do Rotterdama vsako leto svojo pot opravi od štiri do šest t. i. superjaht. A ta, ki za zdaj še nosi delovno ime Projekt 817, krstili pa jo bodo najverjetneje za Vivo, je največja. Ko so delali načrte zanjo, pojasnjuje poznavalec, so jih prilagodili širini kanalov, tako da se je na svoji poti do Rotterdama ponekod komaj prebila mimo, treba je bilo veliko previdnosti, zato je potovanje potekalo počasi in marsikje tudi za uro in več ustavilo promet – tudi cestni, kadar ladja pluje pod (dvižnimi) mostovi.

In kako je potovanje potekalo? V zaščitno folijo ovito jahto so iz ladjedelnice najprej odvlekli do bližnjega jezera Braassemermeer, kjer so jo dvignili na pontone, da ne bi v ozkih kanalih kje nasedla. Nato so zapeli vlačilci in začeli vleči po kanalu proti vasici Woubrugge. Pot so nato nadaljevali mimo mesteca Alphen aan den Rijn do Goude in na koncu do Rotterdama.

Tom van Oossanen je pojasnil, da je pot ladje spremljal prva dva dneva in da je – čeprav so domačini podobnih prizorov razmeroma vajeni, saj je to "edina smiselna pot od ladjedelnice do morja" – prizor jahte, ki je višja od hiš, mimo katerih pluje, marsikje naletel na začudenje.

Van Oossanen, ki že vrsto let fotografira rojstno pot jaht skozi kanale, pa je imel za tokratno fotografiranje še en razlog: predvideva namreč, da gre za eno zadnjih takih poti. Feadship je pred kratkim odprl večjo ladjedelnico na obrobju Amsterdama, kjer tovrstnih težav ne bo, saj bodo jahte lahko splavili naravnost v morje. "Glede na to, da bodo tam lahko izdelovali plovila, dolga do 160 metrov, ni smiselno, da bi jih še naprej izdelovali tu," je dejal za CNN.

V nizozemskih ladjedelnicah sicer tradicionalno nastajajo ene največjih jaht na svetu. Letos se tako pričakuje še splavitev 117-metrske jahte ladjedelca Oceanco, in 60-metrskega plovila (prvega tovrstnega na svetu), izdelanega v celoti iz jekla, ki nastaja v ladjedelnici Heesen, še piše CNN.