Foto: MMC RTV SLO
Foto: MMC RTV SLO
Foto: MMC RTV SLO
Foto: MMC RTV SLO
Foto: MMC RTV SLO

London Boat Show je druga največja tovrstna prodajno-razstavna prireditev v Veliki Britaniji. Samo septembrski navtični sejem v Southamptonu, ki je urejen na prostem, je po številu razstavljavcev večji od londonskega. Letošnja izdaja Londonske razstave plovil je, pa čeprav v težkih ekonomskih razmerah, znova zelo bogata. Na več kot 32.000 kvadratnih metrov velikem razstavnem prostoru se predstavljajo vsi britanski oziroma angleški proizvajalci lahkih čolnov, jadrnic in luksuznih motornih jaht, tako kot tudi večina najbolj znanih evropskih in tudi ameriških proizvajalcev plovil; seveda tistih, namenjenih predvsem rabi v prostem, počitniškem času. Zelo pestra je tudi tokrat ponudba zunanjih pogonskih motorjev za čolne in številni drugi kosi navtične opreme ter čolnarska kozmetika.

Tradicionalno se na londonskem sejmu le simbolično predstavljajo italijanski proizvajalci luksuznih jaht. Na stojnici skupine Ferretti se je bleščal le Rivin restavriran oldtajmer iz legendarne serije Aquariva, ki so ga ob koncu prireditve tudi dražili. Izklicna cena zanj je bila 100.000 funtov. So pa zato razstavni prostori treh največjih britanskih proizvajalcev razkošnih jaht toliko veličastnejši. Vsi trije - Fairline, Sunseeker in Princess - so do prizorišča ali pa kar v ExCel pripluli z nekaj vpadljivimi novostmi. Fairlineovi novi jahti sta Targa 48 in Squadron 48, novi Princessovi modeli so 88 in V48 Open ter 14-meterski model z oznako Princess 43. Pod razstaviščno streho so prireditelji uspeli suho parkirati tudi štiri Sunseekerjeve novosti, prvikrat predstavljene v Londonu. To so 25-, 23- in 21-metrska ter še 18-metrska jahta Manhattan.

Dva največja Sunseekerjeva modela, 40-meterski jahti, sta bila vendarle na ogled le zunaj, na privezu pred ExCelom. Nemška Bavaria in Hanse ter francoski Jeanneau so imeli na svojih razstavnih prostorih tudi nekaj povsem novih plovil. V primeru francoske znamke Jeanneau sta bili razstavišči kar dve. Eno namenjeno njihovim paradnim jadrnicam in drugo motornim barkam ali jahtam, ki "so do glisiranja zadržane". Jeanneaujev model Velasco 43 je bil v Londonu predstavljen prvikrat. Prav tako njegova neposredna konkurenca, to je dobra polovica ponudbe nemškega proizvajalca Sealine, in seveda Seawayevi, recimo ji kar osnovni barki iz serije Greenline.

Seaway je tako prvič v Londonu predstavljal obe različici svoje - s strani strokovnjakov izjemno hvaljene - prodajne uspešnice, to sta hibridni jahti Greenline 33 in Greenline 40. Slovenski proizvajalec je lani na zahtevnem britanskem trgu in slabotni splošnemu ekonomskamu stanju navkljub prodal pet svojih jaht. Načrt za letošnje leto je vsaj enkrat preseči to vsoto.

Zanimanje za plovila Greenline je na Otoku, po mnenju Simona Limba iz podjetja Sunbird, "precejšnje in torej zelo zadovoljivo, zato smo zelo optimistični". Sunbird s sedežem v Southamptonu je prodajalec in distributer za Seawayeva plovila v Veliki Britaniji. Mimogrede, povsem nova jahata Greenline 48 bo svojo svetovno premiero doživela prav v prihodnjih dneh, in sicer na sejmu v nemškem Düsseldorfu. Zelo vpadljiv je tudi trimaran danskega proizvajalca Quarning Boat, to je model Dragonfly 32 Swing Swing. Prav tako prvikrat je na londonskem razstavišču na ogled Elanova jadrnica z oznako 320. Družba Elan ima na Angleškem od lani novega distributerja, to je podjetje S. D. Marine, tudi iz Southamptona.

"Predvsem s to novo Elanovo jadrnico si obetamo veliko. Ne nazadnje je pod njeno obliko skupaj podpisano Elanovo hišno oblikovalsko moštvo in studio Roba Humphryja. Lani smo tu v Angliji prodali le dve jadrnici, veliko več posla pa načrtujemo prav v letu 2014. Elan je na britanskem trgu zelo dobro zapisan, saj so njegovi modeli redno med zmagovalci vsakovrstnih jadralnih regat. Znamki Elan prav zaradi tega ne manjka publicitete," je pojasnil Ian D. Buchele, predstavnik S. D. Marine Ltd.