Prvič so dan brez nakupov organizirali družbeni aktivisti v kanadskem mestu Vancouver septembra 1992, da bi opozorili na posledice pretirane potrošnje. Od leta 1997 v Severni Ameriki dan brez nakupov "praznujejo" dan po zahvalnem dnevu, na t. i. črni petek, ko se v ZDA začnejo prednovoletni popusti in so nakupovalni centri nabito polni.
Črni petek: kupcev ogromno, toda koliko so trošili?
Z dnevom brez nakupov želijo aktivisti opozoriti potrošnike, naj trošijo manj in več reciklirajo. Na spletni strani dneva brez nakupov še piše, da si prizadevajo opozoriti ljudi, da 20 odstotkov prebivalcev tega planeta, ki živijo v razvitih državah, izkorišča več kot 80 odstotkov naravnih virov. "Supermarketi in nakupovalni centri res ponujajo veliko izbiro, a to ne bi smelo potekati na račun uničevanja okolja v razvijajočih se državah," piše na omenjeni spletni strani.
Zaradi "poslovnih razlogov" proti oglasom
Zanimivo je, da oglase, ki so promovirali dan brez nakupov, na začetku številne kanadske televizijske niso hotele predvajati "zaradi poslovnih razlogov". Pri družbenokritični reviji Adbusters so se zato odločili za tožbo. Sodišče je razsodilo v njihovo korist in TV-mreže opozorilo, da gre v tem primeru za poseganje v svobodo izražanja ter da oglasa ne smejo zavrniti.
V Sloveniji omenjeni dan promovira neprofitna organizacija EcoGuerilla, ki se zavzema za razvoj zelenih družbenih projektov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje