Ali povedano bolj naravnost - glasbeniki, ki se vdajajo vsem, kar pride zraven, res umirajo mlajši. Raziskave britanskega Centra za javno zdravje so namreč ugotovile, da so v zadnjih 50 letih glasbeniki res umirali zgodnejše smrti od preostale populacije.
Je že res, da je ekstravagantni življenjski slog seksa, mamil in in rokenrola za številne močno privlačen, a z njim so povezane številne smrti mladih ali vsaj premladih glasbenikov, kot sta bili v zadnjem času denimo Amy Winehouse in Whitney Houston.
Med presenetljivejšimi razkritji poročila, naslovljenega "Dying to be famous" ("Umiranje za slavo"), je tisto, da je pri soloizvajalcih dvakrat večja verjetnost, da umrejo prezgodaj, kot pri tistih v skupini. Raziskava je tudi pokazala, da je bila kar tretjina tistih, ki so umrli mladi, v otroštvu zlorabljena.
"Manj možnosti za preživetje"
Profesor Mark Bellis s Centra za javno zdravje v Liverpoolu se je odločil podrobneje preučiti tragične podrobnosti življenj zvezdnikov, od Tupaca do Sida Viciousa, da bi odkril povezavo med slavo in prezgodnjo smrtjo. "Hoteli smo preučiti tveganja, ki jih povezujemo z življenjem rockzvezdnikov, in to, ali so višja kot pri drugih," je povedal profesor Bellis za Independent. Bellis je preučil 1.489 slavnih ameriških in evropskih glasbenikov, ki so zasloveli v zadnje pol stoletja, in ugotovil, da imajo glasbene zvezde "manjše možnosti za preživetje kot splošna populacija".
Rezultati, objavljeni v spletni reviji BMJ Open, so pokazali, da je v Veliki Britaniji prezgodnja smrt doletela 5,4 odstotka tistih v skupinah, medtem ko je število pri soloizvajalcih naraslo na 9,8 odstotka. Oba deleža sta se v ZDA še podvojila. "Ta kultura izpostavi ljudi določenemu življenjskemu slogu in določene ljudi tak slog bolj privlači kot druge. Priložnosti so v tem poslu močno povečane," razlaga Bellis.
Zloglasni klub 27
Obsesija z mrtvimi glasbeniki sicer ni nič novega, ugotavlja Independent. Številni so trdno prepričani o resničnosti mita "kluba 27", v katerem so zbrani glasbeniki kot Janis Joplin, Jim Morrison, Jimi Hendrix in Amy Winehouse, ki so vsi umrli pri 27 letih, pogosto zaradi zlorabe opojnih substanc. A poročilo ugotavlja, da navedbe, da je tveganje večje prav pri tej starosti, niso utemeljene. Tretjina prezgodaj umrlih zvezdnikov je doživela neugodno izkušnjo v otroštvu, ki jo poročilo navaja kot fizično, čustveno ali spolno zlorabo. Spet drugi so živeli s kronično depresivno, samomorilsko, duševno bolno osebo ali zasvojencem ali pa so prihajali iz disfunkcionalne ali ločene družine.
"Ta kariera zna biti privlačna za tiste, ki bežijo pred nesrečnim otroštvom, lahko pa je tudi sredstvo za hranjenje predispozicije za nezdravo in tvegano vedenje," meni Bellis. Štirje od petih mrtvih zvezdnikov, ki so jih v otroštvu tako ali drugače zlorabljali, so umrli zaradi zlorabe opojnih substanc ali pa nasilne smrti.
"Odkrili smo, da imajo številni med tistimi, ki se podajo v to industrijo, vrsto kompleksov, so nesamozavestni in potrebujejo zaščito. Še bolj je to vidno pri tistih, ki prihajajo iz revnejših družin," pove Bellis. "Ljudje lahko vidijo glasbo kot izhod. Številni mislijo, da bodo milijoni izničili travme. Kot je videti, ni tako."
Delež smrti je višji v Ameriki kot v Evropi, kar avtorji raziskave pojasnjujejo z drugačnim sistemom podpore, kot sta splošno zdravstveno zavarovanje in kultura. "V ZDA je drugače, tveganje je večje tudi zato, ker imajo dostop do pištol," končuje profesor.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje