Božič brez nakupov je odziv na komercializacijo božiča v Severni Ameriki. Foto: Dare Brenko
Božič brez nakupov je odziv na komercializacijo božiča v Severni Ameriki. Foto: Dare Brenko
Zabava za božič brez nakupov
Večer se je končal s polnimi vrečkami starih novih stvari. Foto: Dare Brenko

Pletenine, nakit, denarnice, torbice, knjige in filmi so le nekatere izmed stvari, ki so si jih izmenjali na božični zabavi z zamislijo božiča brez nakupov, ki jo je pri nas pripravila neprofitna organizacija EcoGuerilla.

Združenje za okolijsko komuniciranje in razvoj zelenih skupnosti je z izmenjalno-reciklirano zabavo želelo širši javnosti ponuditi konkretno akcijo za zmanjševanje pretirane potrošnje, ki v predprazničnem času doseže svoj vrhunec.

Gibanje za božič brez nakupov
Zametki gibanja segajo v leto 1968, ko se je Ellie Clark javno uprla komercialnim vidikom praznika in se odpovedala nakupovanju daril, okraševanju doma, božičnemu drevesu, voščilnicam in praznični večerji. Leta 2001 se je oblikovalo gibanje za božič brez nakupov, kot ga poznamo danes, ki opozarja na posledice pretirane potrošnje in na poglabljanje globalnih socialnih neenakosti.

Protipotrošniška kampanja
Družbeno kritična medijska organizacija Adbusters, ki se je domislila dneva brez nakupov, je spodbudila tudi predpraznično protipotrošniško kampanjo za božič brez nakupov, ki vsako leto poteka med 1. in 25. decembrom.

S kampanjo želijo ponovno definirati pomen božiča, ki ima v sodobnem svetu predvsem materialističen predznak, in spodbuditi širšo javnost, da se upre predpraznični nakupovalni mrzlici in nakupi manj ali nič ter praznuje božič v trajnostnem duhu in brez stresa.