Jobs, nekoč hipi z brado, je v zadnjih letih nosil le kombinacijo črn puli-modre kavbojke. Foto: EPA/Reuters
Jobs, nekoč hipi z brado, je v zadnjih letih nosil le kombinacijo črn puli-modre kavbojke. Foto: EPA/Reuters
Jobs je znal prepoznati, kaj trg hoče, ne pa tudi, kaj hočejo njegovi podrejeni (obleči). Foto: EPA/Reuters

Eden najvplivnejših podjetnikov na svetu, ki je boj z rakom izgubil 5. oktobra, je kombinacijo, ki je postala nepogrešljiv del njegove podobe, začel nositi tako rekoč čez noč - nekega dne se je preprosto pojavil v črnem puliju in modrih kavbojkah. Vse je zanimalo, od kod ta nenadna sprememba, skrivnost pa je šele po Jobsovi smrti razkril njegov biograf Walter Isaacson.

Jobs je namreč še v 80. letih obiskal tovarno Sony, kjer je opazil, da vsi zaposleni nosijo enake oprave. Na vprašanje predsedniku Sonyja, zakaj je tako, mu je ta odgovoril, da se je vse začelo po drugi svetovni vojni, ko je ob vsesplošnem pomanjkanju Sony za vse svoje delavce kupil enake delovne uniforme, sicer ne bi imeli česa obleči.

To se je prijelo tudi pri številnih drugih japonskih družbah in nošnja enake garderobe je naglo postala način za zbliževanje zaposlenih in uveljavljanje odrejene korporativne kulture. Jobsa je ideja tako navdušila, da je podobno stvar skušal uvesti tudi v Applu, "da bi se zaposleni bolj povezali med seboj", a brez uspeha. Po številnih negativnih odzivih je moral zamisel opustiti.

Več 100 pulijev za Jobsa
Veliki ameriški vizionar se je med enim izmed obiskov Japonske spoprijateljil s Sonyjevim oblikovalcem Isejem Mijakejem, ki ga je prosil, naj mu oblikuje nekaj črnih pulijev za njegove zaposlene. Ti žal niso nikdar delili navdušenja z vodjo, je pa Mijake posledično postal dober Jobsov prijatelj, Jobs pa je bil z opravo tako zadovoljen, da je Mijakeja prosil še za več 100 enakih pulijev.
Isaacson je na to nejeverno pogledal svojega intervjuvanca, zato mu je Jobs odprl vrata svoje omare in mu pokazal orjaško zalogo pulijev: "To nosim. Imam jih dovolj do konca življenja."
Jobs si je v javnosti vedno prizadeval biti vizualno prepoznaven, kar je vnesel tudi v svoje znamke. Navsezadnje je lastnoročno povzdignil Apple v eno najprepoznavnejših znamk.

Avtorizirana biografija Steva Jobsa, naslovljena preprosto Steve Jobs, bo na police ameriških knjigarn prišla konec meseca.