Sarah Lane (levo) in Natalie Portman (desno) v Črnem labodu. Foto: EPA
Sarah Lane (levo) in Natalie Portman (desno) v Črnem labodu. Foto: EPA
Portmanova je za svojo vlogo primabalerine Nine pobrala levji delež nagrad - krona je bil oskar. Foto: EPA
Že tako drobna igralka je za vlogo močno shujšala. Njene plesne gibe je koreografiral njen zaročenec, baletnik Newyorškega baleta, Benjamin Millepied (na sliki). Foto: Kolosej

"Od celopostavnih posnetkov bi rekla, da je Nataliejinih 5 odstotkov," je za EW povedala 27-letna Sarah Lane, solistka Ameriškega baleta, ki je odplesala vrsto težavnih in zapletenih plesnih sekvenc v filmu, za katere so nato obraz Portmanove digitalno združili s telesom Lanove. "Na vseh drugih posnetkih sem jaz."

Sarah Lane se je oglasila po članku, objavljenem v Los Angeles Timesu 23. marca, v katerem Benjamin Millepied, zaročenec Portmanove in koreograf Črnega laboda, trdi, da je bilo delo Lanove v filmu zanemarljivo. "Pojavili so se članki o njeni plesni dvojnici, ki zvenijo, kot da je Lanova odplesala večji del, a v resnici je naredila le nekaj dela z nogami in fouettéje in eno diagonalo v studiu," je povedal. "Iskreno povedano, 85 odstotkov filma je Natalie."

Lanova se ne strinja. "Na posnetkih, ki kažejo le njen obraz z rokami, je nedvomno Natalie," pravi. "A ti ne prikazujejo dejanskega plesanja." Balerina priznava, da ji nikdar niso obljubili kakega posebnega naziva za šest tednov dela pri filmu, da pa je bila razočarana, ko je videla, da so jo označili le kot "model za roke", "dvojnica" in "dekle na cesti".

Koncertni pianist?
Lanova trdi tudi, da ji je producent filma Ari Handel izrecno rekel, naj z mediji ne govori o svojem delu, čeprav ona pravi, da v pogodbi ni bilo nobene take določbe. "V javnosti so hoteli ustvariti vtis, da je Natalie nekakšen čudežni otrok ali tako nadarjena za ples, ki je res trdo delala, da se je v letu in pol spremenila v balerino, v bistvu zaradi oskarja," razglablja Lanova. "Ponižujoče je za poklic, ne le zame. To počnem že 22 let ... Mar lahko postaneš koncertni pianist v letu in pol, pa čeprav si filmski zvezdnik?"
Zastopniki Portmanove, Fox Searchlight, in Handel zadeve še niso komentirali. Lanova se komaj vidi v promocijskem materialu za film, je pa na YouTubu možno videti posnetek, ki prikazuje, kako so obraz Portmanove združili s telesom dvojnice.

Po besedah Lanove dramatična preobrazba Portmanove v balerino - zgodba, ki je bila trdno v središču igralkine oskarjevske kampanje - ni bila tako impresivna, kot so o tem prepričali javnost. "S stališča poklicne plesalke lahko rečem, da sploh ni videti kot profesionalna balerina in da ne zna plesati v baletnih copatah. In ne zna se gibati; zelo trda je," nadaljuje.
"Je pa vse hvalevredno, koliko je shujšala v letu in pol in to, da si je res prizadevala z metodnim igranjem - priti v glavo plesalk in se res počutiti kot baletka."

Trdi, da iz nje ne govori zavist
V intervjujih Portmanova ni skrivala, da je za ključne prizore filma uporabila dvojnico, čeprav ni izpostavljala imena Lanove ali obsega njenega dela. "Imela sem dvojnico za zapletene obrate," je Portmanova povedala za EW novembra. "Do tega ne bi mogla priti v letu in pol. A mislim, da je bilo bolje za vse nas, da sem odplesala sama čim več."
Lanova vztraja, da iz njenih trditev ne govori zavist: "Natalie je izjemna igralka. Vem, da ne gre za nič osebnega proti meni. Vem, da je gre le za politiko. Samo žalostno je, da mi ne pripisujejo nobenih zaslug."