V filmu režiserja Darrena Aranofskega Natalie Portman igra primabalerino v predstavi Labodje jezero - baletu, ki ga je v 19. stoletju zložil Pjotr Čajkovski in ki je za Ruse skoraj nacionalni zaklad. Film je moskovsko premiero doživel v petek in si prislužil stoječe ovacije.
MMC-recenzija: Črni labod
"Tako vesela bi bila, če bi zmagal film o baletu," je dahnila Anastasia Voločkova, ena najslavnejših ruskih balerin, ki je že večkrat odplesala tudi Labodje jezero. "Kaj imamo v Rusiji? Rusko dušo, ruski balet, rusko vodko ... Od vsega tega je balet vreden največ, ker ima lepoto, milino, zapolnitev," je povedala za Reuters.
Od Pavlove do Barišnikovega
Ekstravagantni in ne prav komercialni Črni labod je po vsem svetu zaslužil že 120 milijonov dolarjev in si prislužil pet oskarjevskih nominacij, med njimi tudi za najboljši film in najboljšo glavno igralko. Oskarje bodo podelili 27. februarja.
"Film bo bolje sprejet tu v Evropi kot v ZDA, ker se bolj poistovetimo z baletom in tovrstno glasbo," je povedala distributerka 20th Century Foxa Jekaterina Romanenko.
Rusija se ponaša s tem, da je epicenter baletnega sveta, kar ni veliko presenečenje, glede na to, da se seznam ruskih zvezdnikov bere, kot kdo je kdo v baletnem svetu zadnjih 100 let: Balanchine, Pavlova, Danilova, Nurejev, Barišnikov ...
A kritiki pravijo, da je rusko togo pojmovanje klasičnega plesa po drugi strani zatrlo inovacije. Prejšnji mesec je, denimo, ameriško-ruska moderna baletna predstava "Odsevi" kar precej tvegala, ko se je premierno predstavila razprodanemu Bolšoj teatru. Tema baleta je kljub vsemu za Ruse privlačna.
"Plesnih napak veliko"
Poslovna radijska postaja FM je Črni labod že uvrstila na vrh svoje tedenske filmske lestvice, pa čeprav film na redne kinosporede prihaja šele 10. februarja. "Zdaj je napočil čas za ruske filmoljube, da pridejo iz temne kinodvorane s solzami v očeh in šepetom, da so začutili popolnost," je poetično zapisal filmski novičarski portal proficinema.ru. Film je celo pomagal baletni skupini iz Voroneža, da odpotuje s svojim Labodjim jezerom na turnejo po ZDA, zaradi priljubljenosti filma v ZDA pa je ruski balet znova vzbudil pozornost v tujini.
Ruska pikolovska baletna elita je sicer pri baletni predstavi Portmanove, ki je balet kot najstnica trenirala vrsto let, našla številne pomanjkljivosti, a so jo pohvalili za njen točen portret težkega življenja baletnih plesalcev.
"Bilo je veliko napak, ki jih nekdo iz sveta baleta takoj opazi," je povedala primabalerina Natalia Osipova iz slavnega moskovskega Bolšoj teatra. "A nedvomno si zasluži oskarja," meni Osipova, ki je dodala še, da je Portmanova pokazala, kako "krut je baletni svet, kako tam ni nobene človeške prijaznosti in je žal poln negativnosti".
Zaprta vrata
Aronofski je že na premieri filma na Beneškem filmskem festivalu v Benetkah povedal, kako velike težave so imeli pri prodiranju v zaprto baletno skupnost. "Po navadi se vsa vrata odpirajo, ko poveš, da snemaš film. Tu je bilo prav nasprotno. Nihče ni hotel imeti opravka z nami," je povedal režiser, ki je pred tem kritike navdušil z upodobitvijo depresivnega sveta narkomanov (Rekviem za sanje) in rokoborcev (Rokoborec).
Nazadnje mu je le uspelo, tudi s pomočjo koreografa in baletnika Newyorškega baleta Benjamina Millepieda, ki je bil glavni koreograf filma in ga v filmu v enem prizoru tudi vidimo plesati s Portmanovo. Millepied in Portmanova sta se med snemanjem zaljubila in zdaj pričakujeta otroka.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje