Karizmatični Schoenaerts, ki odlično obvlada tako francoščino in nizozemščino kot nemščino in angleščino, je te dni, tako se zdi, povsod. V kostumografski komediji A Little Chaos je krajinar Ludvika XIV., v katerega se zaljubi Kate Winslet, v Daleč od ponorele množice očara Carey Mulligan, v Francoski suiti je nemški vojak, v katerega se nesmrtno zaljubi lik Michelle Williams, v Marylandu, ki je premiero doživel na nedavnem canskem festivalu, pa trpeči in molčeči vojak, ki splete tesen odnos z ženo libanonskega poslovneža v podobi Diane Kruger, ki jo mora varovati.
Schoenaerts je hitro postal prototip usodnega moškega, vse odkar je širšo javnost malce bolj opozoril nase leta 2012 v francoskem filmu Rja in kost, v katerem je igral moškega, ki postavi na noge (in na hrbet) invalidno trenerko kitov ubijalcev (Marion Cotillard). Cotillardova je pozneje dejala, da so bili njuni prizori seksa edini, pri katerih je v svoji karieri res uživala, Schoenaertsa pa toplo priporočila svojemu partnerju, režiserju Guillaumu Canetu, da mu da vlogo v filmu Krvne vezi (2013).
Od tam dalje je šlo samo še navzgor in danes celo igralec sam priznava, da v zadnjem času "res nenehno dela" in da krvavo potrebuje dopust.
Upornik brez razloga
Svoj igralski debi je Matthias doživel pri 15 letih v za oskarja nominiranemu filmu Daens, ob boku svojega očeta, že pokojnega igralca Juliena Schoenaertsa. V naslednjih letih se je posvetil raje nogometu, a mu športna kariera ni bila usojena. "Imam zelo zanimiv problem z avtoriteto. Sovražim, ko mi ljudje rečejo, kaj naj počnem in kdaj naj to počnem. In pri 16, ko sem se bližal prvi ekipi in profesionalni karieri, se je kar naenkrat znašlo okoli mene cel kup ljudi, ki so mi dopovedovali, kaj naj počnem in kako naj to počnem. In to pri meni nikdar ni zares delovalo," se namuzne Schoenaerts, ki se je nato raje usmeril nazaj v filmski svet.
S filmske šole so ga sicer zaradi slabe prisotnosti izključili, je pa nazadnje le diplomiral na akademiji dramskih umetnosti v Antwerpnu in čeprav nonšalantno pravi, da (kljub nagradi Shooting Star leta 2003 za vzhajajočo zvezdo evropskega filma) nikdar ni mislil dejansko delati kot igralec, je takoj sledila vrsta filmov, vključno z eno največjih belgijskih uspešnic, Stanovanje (2008). Tega so, seveda, že predelali v hollywoodsko različico, edini igralec, ki so ga obdržali iz izvirnika, pa je prav Schoenaerts.
Pravi naslov za mračne vloge
Da je markantni in mišičasti Belgijec zelo primeren za fizično zahtevne, malce mračnjaške vloge, ki zahtevajo veliko priprav, je dokazal s filmom Bullhead (Rundskop, 2011), kjer je za vlogo živinorejca pridobil 14 kilogramov mišične mase, film pa mu je prinesel prve vidnejše nagrade. Sledil je cesar za najobetavnejšega igralca za intenzivno vlogo v filmu Rja in kost, nato pa prestop v bolj mednarodne vode in vabila v Hollywood (selitev v mesto angelov sicer vztrajno zavrača).
"Novi Marlon Brando", mu pojejo hvale kritiki, da ima "tisto nekaj", pa mu priznavajo tako soigralke (Krugerjeva se je ob njem v Cannesu skoraj stopila) kot tudi modna industrija, ki ga je že izkoristila kot manekena (Schoenaerts je bil obraz lanske linije Louisa Vuittona). Samo ne odpravite ga kot novega dežurnega lepotca. "Sovražim, ko se ljudje trudijo, da bi te naredili za nekega lepotca, res mi ni všeč. Ko snemam vlogo, se vedno trudim, da sem videti kot kup dreka," je dejal pred časom Matthias, ki si je za cilj zadal, da bo igral tako, "kot je Jackson Pollock ustvarjal sliko - strastno, z vsem srcem pri stvari, brez dolgočasne previdnosti".
Kralj antijunakov
Simpatični Belgijec ima rad izzive - in vloge, ki mu predstavljajo izziv, so tiste, v katerih najbolj blesti. Trpeči in ranjeni junaki, antijunaki, liki s temno platjo, molčeči tipi, ki izražajo vse z intenziteto svojega pogleda. Schoenaerts, ki pravi, da preferira antijunake kot klasične junake, te obvlada. "Rad imam like, ki so protislovni. Zame je to iskrenejša upodobitev življenja. Nikdar nismo samo ena stvar. Lahko smo junaški in strahopetni hkrati. Lahko smo romantični in brutalni z istim dejanjem. Nikdar nisem spoznal nikogar, ki bi bil zgolj romantik. Vse je odvisno od tega, kaj nam življenje vrže na pot in kako se na to odzovemo," je za Irish Times pred kratkim razložil novi romantični junak.
Svojo mehko stran nedvomno postavlja na ogled v najnovejši predelavi romana Toma Hardyja, Daleč od ponorele množice, za katero se je naučil dorsetski naglas, medtem ko je ponovno precej bolj mračen kot vojak s posttravmatskim sindromom v filmu Maryland. V kriminalki A Bigger Splash bo zaigral ameriškega rockzvezdnika, v Danskem dekletu trgovca z umetninami, nato pa se bo lotil snemanja HBO-jeve težko pričakovane miniserije Lewis in Clark v produkciji Brada Pitta, Toma Hanksa in Edwarda Nortona, v katerem bo igral znanega raziskovalca ameriške divjine, in serije Galveston, pod katero se je podpisal avtor Pravega detektiva Nic Pizzolatto.
Tudi pri Galvestonu lahko verjamemo, da bo Pizzolatto Schoenaertsu namenil kak nepopoln lik, lik z napakami, ki so Belgijcu tako pri srcu. "Privlačijo me ljudje z napakami. Rad imam ljudi, ki so nepopolni, antijunake. Ne verjamem v junake. Menim, da ljudje sicer lahko počnejo junaške stvari, niso pa junaki. Rad imam dvoumne like, ki jih lahko hkrati sovražite, večinoma iz povsem istih razlogov, kot so vam všeč," je dejal.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje