Poročali smo že, da je Vanessa Bryant konec februarja vložila tožbo na losangeleškem letališču zoper helikoptersko podjetje, s katerega helikopterjem sta njen mož Kobe Bryant in hčerka Gianna 26. januarja poletela v nebo in umrla v nesreči, ameriški mediji pa so zdaj pridobili izvleček iz tožbe.
Ta je sicer spisana na 72 straneh, poleg podjetja Island Express Helicopters Inc. pa se sklicuje tudi na odgovornost pilota Are Zobayana, ki je v nesreči prav tako umrl. V tožbi navaja osem odškodninskih zahtevkov, a brez natančnega iskanega zneska – o tem naj bi odločilo sodišče, "kot se mu zdi pravično in primerno".
Je pa ob tem opozorila, da je izguba Kobejevih zaslužkov v prihodnosti njegovo družino stala "na stotine milijonov dolarjev".
Po upokojitvi uspešna poslovna kariera
Čeprav je bil košarkar ob smrti že štiri leta v pokoju kot igralec, je bil v poslovnem smislu nadvse uspešen. Denar mu je prinašala ustanovljena košarkarska šola Mamba Sports Academy, zagnal je multimedijsko podjetje Granity Studios, ki je leta 2018 poskrbelo za z oskarjem nagrajeni kratki animirani film Draga košarka (Dear Basketball), nato pa začelo izdajati še serijo otroških knjig The Wizenard, ki prepletajo motiva športa in magije.
V času Kobejeve smrti je bilo njegovo premoženje ocenjeno na 600 milijonov ameriških dolarjev (529 milijonov evrov), njegov 200-milijonski delež v športnem podjetju BodyArmor pa je prešel na ženo Vanesso in ostale otroke – hčerke Natalio, Bianko in Capri, medtem ko je 13-letna Gianna z vzdevkom Gigi umrla v nesreči skupaj z njim.
Obupna vidljivost
Nesreča se je zgodila, ko se je helikopter, s katerim sta potovala na tekmo ženske košarke na Bryantovi akademiji, zaradi goste megle in izjemno slabe vidljivosti zaletel v hrib v Calabasasu v ameriški zvezni državi Kalifornija. Poleg njiju je umrlo še vseh sedem potnikov v helikopterju. Gianna je bila članica ekipe Mamba in je imela tisti dan tekmo, njen oče, ki je leta 2016 končal kariero po 20 sezonah pri Los Angeles Lakersih, pa je bil eden izmed trenerjev hčerkine ekipe.
Kot izhaja iz Vanessine tožbe, podjetje Island Express Inc. ni imelo dovoljenja za polete v megli in ob nizki oblačnosti. Pilot je sicer imel dovoljenje za letenje ob pomoči instrumentov, ampak tega ni imelo podjetje, ki je dajalo v najem helikopter, kar pomeni, da je tudi Zobayan lahko letel le ob dobri vidljivosti in usodnega dne ne bi smel leteti.
V tožbi je še navedeno, da je ameriška zvezna uprava za civilno letalstvo FAA leta 2015 Zobayana obtožila kršitve minimalnih vizualnih predpisov letenja ob zmanjšani vidljivosti.
Bryantova vdova se v tožbi sklicuje na to, da bi s helikopterjem usodnega dne lahko leteli le ob izpolnjenem pogoju, da je vidljivost znašala vsaj pet kilometrov, oblaki pa niso bili nižji od 300 metrov nad zemljo. A je bila usodnega nedeljskega jutra vidljivost zelo slaba, zaradi zelo goste megle pa so bili tako policisti kot izvajalci panoramskih turističnih poletov prisiljeni prizemljiti vsa svoja zračna plovila.
Vanessa Bryant se sklicuje na izjave očividcev, ki trdijo, da je pilot skušal manevrirati helikopter navzgor in naprej, nato pa je nenadoma ostro zavil in s hitrostjo približno 290 kilometrov na uro poletel proti strmemu pobočju.
Očividci so povedali, da so videli helikopter leteti skozi oblake in meglo, preden je strmoglavil, je vloženo tožbo povzela francoska tiskovna agencija AFP.
Tožbe proti helikopterskemu podjetju so vložili tudi družinski člani drugih potnikov, v nasprotju z Vanessino pa kot obtoženca ne omenjajo tudi pilota Ara Zobayana oziroma njegovega predstavnika.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje