Audi A7 sportback 2014 3,0 TDI biturbo quattro Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO
Audi A7 sportback 2014 3,0 TDI biturbo quattro Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO
Audi A7 sportback 2014 3,0 TDI biturbo quattro - Foto Miha Merljak
Audi A7 sportback 2014 3,0 TDI biturbo quattro Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO

Če pride mimo hud avto, recimo lovilec pogledov in se sproži energija radovednosti, ki samodejno dvigne palec - se začne vrteti kolo sreče. Mnogim fantom so prav taki štoparski zadetki za vedno zmešali glavo, jih prepričali v določeno znamko ali tip avta. Kot se rado zgodi - oče sinu hitro obljubi vožnjo z raketo, kar pa čez leta postane še ena neizpolnjena obljuba več, zato na poti s šole zaštopan nadomestek rakete lahko pomeni začetek fantove poti v svet moških in samostojnega izpolnjevanja želja.

Z A7 zna Audi izpolniti veliko želja. Atlet, ki kljub skoraj petim metrom deluje športno gibčen, je doživel manjšo stisko preobrazbo, ki seveda ni posegla v značilno silhueto tega kameleona različnih talentov. Z A7 so razbili mit, da kupe ne more biti limuzina visokega razreda, v kateri se na zadnjih sedežih ne da najti dovolj miru, prostora in intime za delo, meditacijo ali karkoli že poslovneži in drugi, ki jih po svetu vozijo šoferji, pač počnejo na zadnjih sedežih. Na zunaj vidne novosti so mehke, spremenjena sta odbijača, malenkostno maska hladilnika, najbolj pa izstopajo matrix sprednje LED luči, ki se drugim udeležencem v prometu ne bleščijo.

A7 ponujajo v kombinaciji s sedmimi motorji, ki so prav tako stopili v novo tehnično generacijo. Mi smo na prvem preskusu prenovljenega A7 spoznali učinkovitost 3-litrskega dizelskega biturbo agregata, ki svojih 235 kilovatov prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika prenaša na vsa kolesa.

In ker je to že pred prenovo počel zelo prepričljivo, smo ga namenoma postavili v okolje, ki mu je najmanj pisano na velikostne predispozicije – na zavite gorske ceste torej. Čeprav je za zaprte ovinke prevelik je z visoko natančnim volanskim mehanizmom postal tudi v tem zanj neprijaznem okolju nadvse zabaven rekvizit. Ob dejstvu, da je z močno dvignjeno zvočno izoliranostjo kabine in mehkim predenjem agregata postal še večji gospodar avtocest pa ni odveč vedeti, da lahko ponudi tudi športno dinamiko, ki mu oblikovno bolj pristaja kot večji in manjši limuzini.

O spisku dodatne opreme, ki je dolg kot račun za hrano pred silvestrsko večerjo, nima smisla izgubljati besed, a kljub temu ne smemo mimo nočnega vida, dodatka, ki bi si ga želeli v vsakem avtu. Ta je sposoben tudi v noči in megli prepoznati ljudi in večje živali, ki jih na velikem sredinskem ekranu obarva v dobro vidni barvi in s tem voznika opozori naje še veliko prej preden bi jih lahko videl s prostim očesom.

Audi A7 sportback 3,0 TDI biturbo quattro
Dolžina:4,97 m
Medosna razdalja:2,91 m
Višina:1,42 m
Širina:1,91 m
Masa:1925 kg
Prtljažnik:535 l
Motor:6-valjni dizelski biturbo
Prostornina:2967 cm3
Najvišja moč:240 kW pri 4000-4500 vrt/min
Največji navor:650 Nm pri 1400-2800 vrt/min
Menjalnik:8-stopenjski samodejni
Pogon:štirikolesni
Emisije CO2:142 g/km
Testna poraba: 8,9 l/100 km
Rezervoar:73 l
Doseg:820 km
Osnovna cena:77.300 EUR
Priporočena cena:77.300 EUR
Cena na mesec ob 5-letni uporabi in s prevoženimi 15.000 km na leto:1065 EUR / mesec