"Bili smo dubstep, še preden je ta obstajal," je dejal Davis v enem izmed pogovorov za Billboard. "Tempo 140 udarcev po bobnih in basrifi. Včasih smo uporabljali 230 subwooferjev in jih postavili v vrsto pred odrom - na vsako stran 60. Vse se je vrtelo okoli basa," je pojasnil Davis.
Te svoje korenine so le okrepili na svojem desetem albumu The Path of Totality, ki je izšel decembra lani. Pri njem so združili moči z nekaterimi največjimi talenti agresivne elektronike, od dečka s plakatov Skrillexa do Noisie. Njihovih 11 skladb je dobilo pečat novega zvoka, ki je bil nujen za skupino z več kot 15-letno zgodovino. The Path of Totality prav tako združuje dubstep z njegovim bratrancem hard rockom. "Najdejavnejše mlado občinstvo ta hip se opaja z ritmi dubstepa, prav tako je bilo, ko so Korni prišli prvič na glasbeno prizorišče," je za Billboard dejal menedžer skupine od leta 1994 Peter Katsis.
Spogledovanje Kornov z glasbo, podkrepljeno z basi, se je začelo z Davisom - dolgoletnim didžejem in navdušencem nad novimi zvoki. "Sam sem oboževalec elektronske glasbe že od njenih začetkov," je dejal Davis za Billboard in dodal: "Ko sem prvič slišal Skrillexa, sem bil navdušen." Na začetku leta 2011 je Davis poskusil zaigrati nekaj kitarskih rifov Skrillexovih skladb. Kar je slišal, mu je bilo všeč. Potreboval je le še blagoslov drugih članov skupine: "Takrat sem poklical Sonnyja in bil je za stvar."
Prvi uspehi vidni na Facebooku
Nekaj ur v studiu s Skrillexom ni prineslo le eksperimentalnih posnetkov, ampak tudi močno bazo za novi album, pri čemer so se že na začetku rodile tri skladbe, med drugim tudi Get Up!, za katero je Davis porabil tri ure in pol, da jo je napisal in posnel. Zažigalna skladba je zmes Skrillexovih sproščenih bitov in grovlov, ki se zapletajo z basi in Kornovo melodijo ob nepogrešljivem Davisovem rjovenju. Končni rezultat se je najprej poznal na družabnem omrežju Facebook. Po besedah Katsisa so Korni imeli okoli 4,5 milijona oboževalcev na Facebooku, potem ko so jim v brezplačni prenos ponudili novo skladbo, je število naraslo na 7,3 milijona, to pa še raste.
A vrnimo se v obdobje, preden so se numetalci srečali s komercialno usmerjeno elektroniko. Kornov katarzičen alternativni metalski zvok je skupino postavil ob bok najbolj popularnih in provokativnih predstavnikov postgrungea. Za njih se je vse začelo v Bakersfieldu, ko je kalifornijska metalskupina LAPD združila kitarista Jamesa "Munkyja" Shafferja in Briana "Heada" Welcha, basista Reginalda "Fieldy Snutsa" Arvizua in bobnarja Davida Silveria. Po izdaji prvenca so se člani LAPD-ja leta 1993 srečali z Davisom - takrat pevcem lokalne skupine Sexart. Po povabilu v skupino in njegovem prihodu se je kvintet prekrstil v Korn.
Z velikimi na turneji
Leta 1994 so izdali svoj prvenec, ki je bil povod za odhod na neusmiljeno turnejo, na kateri so spremljali takratne velikane, kot so bili Ozzy Osbourne, Megadeth, Marilyn Manson in 311. Njihov album se je počasi, a zanesljivo vzpenjal po lestvicah in se na koncu pozlatil. Veliko večji udarec so izvedli leta 1996 s skladbo Life Is Peachy, ki jih je zavihtela vse do tretjega mesta na poplestvicah. Naslednje poletje so bili že glavni nastopajoči na festivalu Lollapalooza, toda zaradi bolezni Shafferja so bili prisiljeni turnejo prekiniti. Najboljše je šele sledilo z albumom Follow the Leader, s katerim so prišli na naslovnice časopisov. Predvsem zato, ker je bil neki študent v Zeelandu (Michigan) izključen, ker je nosil majico z logotipom skupine (ravnatelj šole je pozneje njihovo glasbo razglasil za "nedostojno, vulgarno in opolzko"). Leta 1998 so znova odšli na turnejo in nastopali z Limp Bizkiti in Ice Cubom ter Rammsteini. Turneja je doživela ogromen uspeh.
Nove turneje, malo menjav ...
Naslednje leto so predstavili svoj nov singel kar v eni izmed epizod animirane serije South Park. Njihovo strmo pot navzgor je preprečila poškodba Silveria, zaradi česar so v svoje vrste morali vpoklicati nekdanjega bobnarja zasedbe Faith No More Mika Bordina, ki jim je pomagal pri koncu turneje in nadaljnjem "ubijalskem" tempu, ko so se Korni pridružili Metallici, Kidu Rocku, Powermanu 5000 in System of a Down na poletni turneji.
Silveria se je pozneje vrnil v skupino in utišal govorice, da naj bi zapustil Korne zaradi kariere v modnem svetu. Govorice so se razplamtele, ko se je za nekaj časa - še kot član Kornov - posvetil modi. A tudi za druge člane skupine Korni niso bili dovolj. Fieldy je svojo kreativnost sproščal na gangstarapovskem albumu, medtem ko je Davis prispeval glasbo za film Queen of the Damned. Do konca 2001 so se člani skupine znova združili in se vrnili v studio. Nekaj nastopov s Static-X jim je pomagalo pri utrditvi novega materiala in do naslednjega poletja je bil Untouchables nared za izdajo. Leta 2003 so izdali Take a Look in the Mirror - album, ki so ga producirali sami.
Brez sprememb ni šlo
Po uspehih so sledile spremembe. Prva večja je bila, ko je leta 2005 Welch zapustil skupino, uradno zaradi na novoodkrite krščanske vere, ki je bila v navzkrižju z njihovimi besedili in načinom življenja. Korni so nadaljevali brez njega kot kvartet (Welcha pa so v živo zamenjali različni kitaristi, ki so jih spremljali na turneji) in podpisali bombastično pogodbo z založbo Virgin. Temu sta sledila See You on the Other Side in akustični MTV Unplugged album marca 2007. Tega leta so se znova vrnili v studio, toda prvič brez Silverie. Z Rayem Luzierjem za bobni so svojim oboževalcem ponudili album Untitled, ki ni doživel uspeha svojih predhodnikov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje