V Göteborgu rojena temnolaska na kameri preseva nedolžnost, skorajda otroško milino in naravno lepoto. Z oči in obrazom je sposobna izraziti toliko različnih čustev, da so jo kritiki naglo opazili, v zadnjih nekaj mednarodnih filmih pa jo je zdaj spoznalo še širše občinstvo.
Lani na Liffu smo jo tako v filmu Vse te lepe stvari videli v vlogi lolite, ki zapelje poročenega dirigenta, trenutno je na sporedu danski kostumski spektakel Kraljevska afera, v kateri Alicia kot najstniška kraljica prevzame kraljevega osebnega zdravnika in sporoži krizo v kraljevini, že za silvestrovo pa prihaja na spored Ana Karenina, v kateri Alicia popolnoma zasenči Keiro Knightley. A to je šele začetek poti za igralko, ki so jo že okitili s številnimi priznanji.
Leta 1988 rojeni Vikanderjevi je bil igralski poklic pravzaprav položen v zibelko, saj je njena mama švedska gledališka igralka Maria Fahl Vikander. Nekaj o človeški psihi se je prav gotovo naučila tudi od očeta, ki dela kot psihiater. Med letoma 2004 in 2007 je plesala balet v Švedski kraljevi baletni šoli, nato pa, kmalu po tem, ko je dobila vlogo v TV-seriji En decemberdröm, tutu obesila na klin. Alicia sicer pravi, da jo je baletna izobrazba močno zaznamovala in da bo to vedno osnova njenega dela - navsezadnje je devet let preživela na treningu šest dni na teden, sedem ur na dan.
Prve nagrade
Igralka je zares opozorila nase v švedski psihološki drami Vse te lepe stvari (Till det som är vackert), kjer se s 30 let starejšim dirigentom spusti v destruktivno razmerje, ki nazadnje pripelje do usodnih posledic. Njena igra ji je prinesla nagrado guldbagge za najboljšo igralko in nagrado vzhajajoče zvezdnice na stockholmskem filmskem festivalu.
V filmu jo je opazil tudi angleški režiser Joe Wright, ki se mu je Švedinja zdela popolna za vlogo izdane princese Ekaterine "Kitty" Aleksandrovne Ščerbacke v njegovi filmski predelavi Ane Karenine. Kritiki so se strinjali in Vikanderjevo označili za pravo zvezdo filma, čeprav ima precej manjšo vlogo od Knightleyjeve.
Do vloge brez znanja danščine
Krinoline in korzeti, zaradi katerih je na snemanju Ane Karenine celo omedlela, so ji bili namenjeni tudi v Kraljevski aferi, danskem kandidatu za oskarja, za katerega se je morala Alicia naučiti danščine.
Režiser Nikolaj Arcel (Dekle z zmajskim tatujem) je bil povsem zgrožen, ko je ugotovil, da je dekletu danščina pravzaprav tuji jezik, a nadarjena Vikanderjeva mu je zagotovila, da se ga bo do začetka snemanja naučila. Navsezadnje je bila tudi njena angleščina v Ani Karenini izjemna. "Poklicala sem prijateljičino mamo, ki je na pol Danka, da je posnela vse besedilo v danščini na svoj iPhone, nato pa mi ga poslala, da sem lahko vadila," je razložila v intervjuju za Independent. Baje na snemanju nihče sploh opazil ni, da danščina ni njen materni jezik.
V filmu igra 15-letno dansko kraljico Caroline Mathilde, ki razburka danski dvor, ko se razkrije njeno razmerje s kraljevim zdravnikom, ki ga igra še en precej starejši igralec, danska legenda Mads Mikkelsen. Kemija med njima je bila izjemna, kar je dalo filmu dodatno težo. "Alicia je zelo pogumno, nadarjeno dekle, ki je govorila dansko v tuji deželi in ni poznala nobenega izmed nas in je morala snemati intimne prizore s tem rahlo starejšim moškim," se namuzne Mikkelsen.
Alicine velike ambicije
Aliciin naslednji projekt je prvi ameriški, adaptacija Sedmega sina, kjer igra skupaj z Julianne Moore in Jeffom Bridgesom. Trenutno snema še švedski film Hotell, v katerem je znova združila moči z režiserko Vseh tistih lepih stvari Liso Langseth, njena pa je tudi vloga v britanskem filmu Mož, ki je prodal svet o ustanovitelju Wikileaksa Julianu Assangeu. Pravi, da zadnjih 22 mesecev ob vsem delu živi "iz kovčka" in se samo seli iz ene hotelske sobe v drugo.
Vikanderjeva pravi, da je pozornost Hollywooda največji kompliment, čeprav si sama zase nikdar ni obetala kariere takih razsežnosti in ni nikdar stremela po "hollywoodskem modelu" - čeprav v intervjujih impresionira z gladkim ameriškim naglasom. Od režiserjev, s katerimi bi rada sodelovala, omenja imena, kot so Lars Von Trier (sicer producent Kraljevske afere), Terrence Malick in Quentin Tarantino. "Rada bi odkrila nove filmarje, ki bi me navdihnili. Naš poklic je v veliki meri povezana s strastjo," je povedala v enem izmed intervjujev.
Za zdaj je Alicia tista, ki navdihuje. "Mislim, da ima nekaj, na kar ne naletiš pogosto. Morda zveni kot kliše, ampak mislim, da je res, da imajo nekateri ljudje obraz, ki ga kamera ljubi. Lahko pogledate njen obraz in vidite toliko različnih ravni njene duše naenkrat," opisuje odlike svoje igralke Langsethova. "Njen obraz v vsakem kadru pripoveduje zgodbo."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje