Zdravstveni sistem se mora kakovostno odzivati na potrebe pacientov in državljanov pri zagotavljanju zdravja, so sporočili z ministrstva. Foto: MMC RTV SLO
Zdravstveni sistem se mora kakovostno odzivati na potrebe pacientov in državljanov pri zagotavljanju zdravja, so sporočili z ministrstva. Foto: MMC RTV SLO

Novi kazalniki kakovosti so tako varnostna kultura, ki so jo razdelili med varnost pacientov in varnost zaposlenih, pooperativna tromboembolija, okužba kirurške rane pri nekaterih posegih (abdominalne operacije, carski rez, operacija kolena in kolka), kolonizacije z večkratnoodpornimi bakterijami, nenačrtovano odpadle ambulantne obravnave, absentizem zaposlenih, število pohval in pritožb ter bolnišnična smrtnost zaradi možganske kapi in bolnišnična smrtnost zaradi srčnega infarkta ter srčne odpovedi.

Izvajalci zdravstvenih storitev lahko rezultate uporabljajo za izboljšanje kakovosti storitev, vlada pa lahko z njimi lažje določa prioritete za ukrepanje, bolnikom pomagajo pri izbiri zdravnika, prebivalstvo pa z njimi dobi "zagotovilo o primernosti zdravstvenega sistema", so sporočili z ministrstva.

Pojasnili so še, da je analizo podatkov opravil Urad RS za nadzor, kakovost in investicije v zdravstvu, in sicer na podlagi podatkov o kazalnikih, ki so jim jih posredovale le bolnišnice v obdobju 2013–2022. Zdravstveni domovi so namreč "pri oblikovanju kazalnikov kakovosti prepuščeni samoiniciativi, saj ustanoviteljice (občine) od njih ne zahtevajo spremljanja in poročanja kazalnikov kakovosti", so dodali.