Foto: Reuters
Foto: Reuters

"Pandemija je naš posel posredovanja prevozov močno prizadela," je dejal glavni izvršni direktor Uberja Dara Khosrowshahi. Ameriško podjetje za posredovanje prevozov Uber je v krizi z novim koronavirusom močno na udaru. Družba je v prvem četrtletju izgubo poglobila za 190 odstotkov, na 2,9 milijarde dolarjev. Prihodki so sicer porasli za 14 odstotkov, na 3,5 milijarde dolarjev, predvsem zaradi Uberjevega podjetja za dostavo hrane Uber Eats, po katerega storitvah se je med pandemijo zvišalo povpraševanje. Prihodki Eatsa so porasli za kar 53 odstotkov, na 819 milijonov dolarjev.

Podjetje bo kot varčevalni ukrep odpustilo 3700 redno zaposlenih delavcev ali 14 odstotkov vseh zaposlenih po svetu. Uber je sicer že sredi aprila napovedal odpise v znesku 2,2 milijarde dolarjev. Odpisi se nanašajo predvsem na manjšinske deleže, ki jih ima Uber v drugih podjetjih, med drugim pri posrednikih prevozov Grab v Singapurju in Didi Chuxing na Kitajskem.

Kitajska postaja vse zanimivejši trg za avtonomna vozila

Kot poroča BBC, bo podjetje AutoX do konca junija na ulice Šanghaja poslalo 100 avtonomnih taksijev. "Zaradi pandemije je družba spoznala, da prav zaradi takšnih situacij potrebujemo avtonomna vozila," so prepričani v podjetju AutoX, ki ga podpira kitajski spletni gigant Alibaba.

Pony.ai, ki so ga ustanovili nekdanji inženirji na Baiduju in Googlu, so februarja od Toyote prejeli 400 milijonov dolarjev, s čimer se je vrednost podjetja dvignila na tri milijarde dolarjev. Podjetje preizkuša svoje avtonomne taksije tako na Kitajskem kot v ZDA. Foto: EPA
Pony.ai, ki so ga ustanovili nekdanji inženirji na Baiduju in Googlu, so februarja od Toyote prejeli 400 milijonov dolarjev, s čimer se je vrednost podjetja dvignila na tri milijarde dolarjev. Podjetje preizkuša svoje avtonomne taksije tako na Kitajskem kot v ZDA. Foto: EPA

Spletni iskalnik Baidu, ki je kitajski odgovor na Google, ima prav tako namen po večjih kitajskih mestih uvesti t. i. robotaksije Apollo. Baidu je pri razvoju Apolla sodeloval s Toyoto, Hondo in Fordom. Podobno kot pri AutoXu tudi pri Baiduju menijo, da je zaradi epidemije večje povpraševanje po avtonomnih vozilih. "Mi in naši partnerji se med epidemijo že vozimo z avtonomnimi vozili, po 17 mestih smo jih že razposlali 104, da bodo pomagali pri razkuževanju, dostavi in prevozu dobrin."

Na začetku avtonomna vozila še ne bodo čisto prepuščena sama sebi, saj bodo imela iz varnostnih razlogov za krajše obdobje voznika. "Skrb pred širitvijo virusa bo še nekaj časa med nami, zato je zanimanje za tak tip vozil večje," pravijo v AutoXu.

Februarja letos je kitajska vlada prižgala zeleno luč za razvoj pametnih vozil in pohitritev proizvodnje avtonomnih vozil do leta 2025.