Direktor oddelka logistika pri Pošti Slovenije Jure Dobnik v oddalji Dobro Jutro. Foto: MMC RTV SLO
Direktor oddelka logistika pri Pošti Slovenije Jure Dobnik v oddalji Dobro Jutro. Foto: MMC RTV SLO

Nekaj pojasnil o delu Pošte, pa tudi pozivov javnosti je v oddaji Dobro jutro podal direktor logistike pri Pošti Slovenije, Jure Dobnik.


Kakšni so protokoli na poštah? Kakšni pri dostavi naročenih pošiljk?
Pošta Slovenije je stranke in poslovne partnerje pozvala, naj pošto obiščejo le, če je to res nujno potrebno, in da spoštujejo vsa odrejena navodila: sam režim vstopa v pošte v omejenem obsegu ter protokole za ohranjanje zdravja zaposlenih na okencih, dostavljavcev in vseh drugih obiskovalcev pošt. V poštnih prostorih je lahko hkrati zgolj toliko strank, kolikor je delujočih poštnih okenc. Pri tem morajo stranke upoštevati navodila o obveznem nošenju zaščitnih mask in razkuževanju rok ob vstopu v poštne poslovalnice. Enako kot v marcu bomo tudi v aprilu upokojence prosili, naj, če to ni nujno potrebno, obiska pošte za dvig pokojnine ne načrtujejo že prvi dan. Na ta način se bo mogoče izogniti vsem situacijam, da bi bili prisiljeni čakati pred poštami v vrsti na vstop zaradi upoštevanja nujne razdalje. To se je v mesecu marcu upoštevalo, za kar se seveda vsem zahvaljujemo in prosimo, da se enaka priporočila upoštevajo tudi pri izplačilih v mesecu aprilu.

Delovni časi pošt ostajajo prilagojeni?
Seveda. Delovni čas pošt je še vedno prilagojen. Pri Pošti Slovenije pozorno spremljamo razvoj širjenja novega koronavirusa po Sloveniji in tudi v svetu ter glede na potek in razvoj dogodkov sprejemamo ustrezne ukrepe. Dosledno sledimo vsem navodilom, priporočenim ukrepom pristojnih institucij, pri čemer pač upoštevamo posebnosti našega poslovanja v Pošti Slovenije. Vsi ukrepi gredo v smeri zaščite, skrbi za zdravje in varnosti dostavljavcev, zaposlenih na okencih, in pa seveda tudi naslovnikov in obiskovalcev pošt. Med temi ukrepi, ki smo jih sprejeli, so tudi prilagojeni delovni časi pošt. Pošte so večinoma odprte med 9. in 15. uro, nekatere med 9. in 11., ob sobotah pošte ne poslujejo, prav tako ne poslujeta dežurni pošti v Ljubljani in Mariboru. V tem trenutku imamo zaprtih 15 pogodbenih pošt in pa zaprte pošte na lokacijah UKC Ljubljana, UKC Maribor ter Brnik.

Sorodna novica Pošta Slovenije upokojence prosi, naj za kakšen dan odložijo dvig pokojnine

Kako pa je z dostavljanjem pošiljk? Zdaj je veliko nakupovanja prek spleta. Kako je takrat, ko morajo vaši sodelavci fizično priti in oddati paket stranki?
V postopkih vročanja poštnih pošiljk v dostavi smo sprejeli vrsto ukrepov, s katerimi se želimo izogniti osebnemu stiku med pismonošo in naslovnikom ter čim več vročitev opraviti brez fizičnega stika, torej tudi brez podpisa o prevzemu pošiljke. Pošta Slovenije naslovnike spodbuja, da pakete naročajo in prevzemajo na alternativnih mestih, kjer ne zahtevajo fizičnega stika. Tako je mogoče paket prevzeti na paketomatu ali pa se je mogoče s pismonošo dogovoriti za dostavo pošiljke na dogovorjeno mesto, na primer pred garažo, pred vhod, pod nadstreškom. Naslovnike in spletne trgovce prosimo, da se izogibajo plačevanju po povzetju in uporabljajo brezgotovinske načine plačevanja, torej plačila in predplačila s kreditno kartico že ob nakupu blaga. Prejemnike pa tudi prosimo, da pismonoši zagotovijo priporočen odmik vsaj dva metra ob sami dostavi. Na nove, brezstične načine dostave opozarjamo tudi z novim sloganom: nova olika – brez dotika.

Kako pa je s čezmejnim prometom, pošiljanjem v tujino in dostavo iz nje?
V mednarodnem poštnem prometu se spopadamo s kar velikimi izzivi za zagotavljanje enake ravni storitev, predvsem zaradi omejitev v samem letalskem prometu. Tako smo bili z nekaterimi državami prisiljeni začasno ustaviti poštni promet. Razmere pa se tako rekoč dnevno spreminjajo. Naši sodelavci vsakodnevno spremljajo razmere po svetu in se sproti dogovarjajo za nove transportne poti naših pošiljk v tujino. Transport poteka v manjšem delu z letali, v glavnem pa po cesti. Prav tako v okviru danih možnosti ponujamo transport, kjer imamo svoje cestne povezave, tudi tujim poštnim operaterjem za prispetje tujih poštnih pošiljk v Slovenijo. Vse informacije o omejitvah prenosa poštnih pošiljk v mednarodnem prometu in njihovih odpravah sproti objavljamo na naši spletni strani, kjer lahko pošiljatelji tako poiščejo aktualne možnosti pošiljanja pošiljk v tujino dnevno.

Koliko časa bodo ti ukrepi trajali in kako boste glede na dogajanje ukrepe spreminjali?
Kot rečeno, na Pošti Slovenije pozorno spremljamo razvoj širjenja koronavirusa tako v Sloveniji kot v svetu ter nato glede na potek in razvoj dogodkov sprejemamo ustrezne ukrepe. Tovrstni ukrepi bodo seveda trajali, dokler bo to potrebno. Je pa seveda vse odvisno od razvoja epidemije v nadaljevanju. Če smem, bi se ob tej priložnosti zahvalil vsem našim zaposlenim, še posebej tistim, ki opravljajo delo na terenu, za poštnimi okenci in v obeh poštnih logističnih centrih, za njihov trud in prilagodljivost za opravljanje dela v času pandemije novega koronavirusa, s čimer prispevajo k nemotenemu poteku poštnega prometa.