Zastopnica pacientovih pravic je v spletni klepetalnici MMC-ja povedala, da so se s preostalimi zastopniki po Sloveniji (vseh je 12, od tega trije v Ljubljani, dva v Mariboru in po eden v drugih krajih) dogovarjali, kako ukrepati, če do dogovora med Fidesom in vlado in posledično do normaliziranja dela zdravnikov ne bi prišlo.
"Naš prvi korak bi bil poziv zdravnikom in vladi, da čim prej sprejmejo ustrezne dogovore, da bolniki ne bi utrpeli škode na svojem zdravju," je povedala Hlade Zoretova, sicer tudi sama zdravnica.
Preveč spremembam naenkrat ni naklonjena
V sporu vlade in zdravnikov po eni strani razum zdravnike, da se borijo za svoje pravice, "ki jim vsekakor pripadajo", po drugi strani pa je prepričana, da tega ne smejo početi na "hrbtih bolnikov". Preveč spremembam naenkrat ni naklonjena, plačevanje dežurstev pa bi po njenih besedah morali urediti kot pri vseh preostalih. "Za ustrezno delo ustrezno plačilo," je kratka.
V času zaostrenih razmer v zdravstvu so na dan prišle tudi zgodbe o velikem številu dni dopustov zdravnikov. Ob tem pravi, da je zdravniško delo zelo naporno. "Kot pa beremo v medijih, se o tem tudi na ministrstvu za zdravje in v zdravstvenih zavodih veliko razpravlja. Prepričana sem, da bodo prišli do pravih odločitev."
Pacienti se vse bolj zavedajo svojih pravic
Odkar velja zakon o pacientovih pravicah (2008), se pacienti vse pogosteje obračajo na zastopnike. Po besedah Hlade Zoretove je največ pritožb zaradi pravice do primerne kakovostne in varne zdravstvene oskrbe, do obveščenosti in sodelovanja, do varstva zasebnosti in pa do drugega mnenja.
Glede sodelovanja z zdravniki ima zastopnica večinoma pozitivne izkušnje, saj v visokem odstotku primerov uspejo razčistiti nesporazume že zelo hitro.
In kakšne so pravzaprav pristojnosti zastopnikov pacientovih pravic? "Naša glavna naloga je, da posredujemo v nesporazumih med zdravstvenim osebjem ali zdravstveno ustanovo in pacienti. Dajemo nasvete, kako ukrepati, zastopamo paciente v njihovih pritožbenih postopkih ... Moram pa poudariti, da za reševanje pravic, ki jih določajo pravila obveznega zdravstvenega zavarovanja, nismo pristojni - razen za nasvete. Hkrati tudi opozarjamo zdravstvene ustanove in zdravstvene delavce na eventualne nepravilnosti in dajemo predloge za odpravo in izboljšanje," je še pojasnila Hlade Zoretova.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje