Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Gre za igre, pri katerih se učenci zabavajo, hkrati pa spodbujajo telesno dejavnost, ki je pomembna za njihovo zdravje, je poudaril Gregor Jurak z ljubljanske fakultete za šport, ki je sodeloval pri projektu.

Profesor na ljubljanski fakulteti za šport in vodja raziskovalne skupine SLOfit Gregor Jurak opozarja, da se otroci v šolah večinoma gibajo zgolj pri predmetu športne vzgoje. Zato so v skupini razmišljali, kako bi pouk športne vzgoje čim bolj izkoristili, ga naredili dovolj gibalno intenzivnega, hkrati pa poskrbeli, da bi se otroci gibali tudi zunaj ur športne vzgoje.

Sorodna novica Gibalna sposobnost otrok ostaja slaba tudi po odprtju šol

Mednarodna ekipa, ki so jo sestavljali strokovnjaki iz Estonije, Finske in Litve ter iz slovenske skupine SLOfit, je tako v okviru projekta JoyMVPA zasnovala zabavne igre, pri katerih so otroci tudi telesno dejavni. "Ideja je bila, da najdemo 100 iger, ki bi jih lahko uporabljali pri pouku športne vzgoje, podaljšanem bivanju, v času odmorov, pa tudi znotraj društev ali ob rojstnih dnevih," je pojasnil.

Igre so zmerno do visoko intenzivne in zasnovane tako, da spodbujajo gibanje vseh sodelujočih otrok, tudi tistih, ki so gibalno manj zmogljivi. Nekatere izmed iger so znane po vsem svetu, druge pa prihajajo iz različnih kulturnih okolij.

Na vprašanje, zakaj za otroke ni dovolj le nizko intenzivno gibanje, odgovarja, da je ustrezna intenzivnost vadbe nujno potrebna pri skrbi za zdravje: "To laično pomeni, da otroci globoko dihajo in se oznojijo, da se jim malce dvigne srčni utrip."

Igre so dostopne na povezavi sta.si/qFBH4e.

Jurak upa, da jih bodo v letošnjem šolskem letu uporabljali v čim več osnovnih šolah po Sloveniji. Učitelji, ki so se udeležili usposabljanj pri skupini SLOfit, so bili po njegovih besedah nad njimi navdušeni.

Čeprav se je mednarodni projekt končal, slovenski strokovnjaki nadaljujejo delo. Zasnovali bodo igre, katerih pravila bodo otroci lahko sooblikovali z učitelji, saj otroke želijo spodbujati k razmišljanju.

"Dati jim želimo možnost, da sami krojijo pravila iger, gredo morda v domišljijski svet ali svet računalniških iger, pri tem pa bodo, namesto da delajo s prsti, gibalno dejavni," poudarja Jurak. Tak koncept iger bo namenjen predvsem starejšim učencem, ki jih je sicer težje nagovoriti, je še pojasnil.