Evropska direktiva, ki omogoča vračilo stroškov za zdravljenje v tujini, je pri nas premalo poznana, pojasnjuje Rok Pintar, lastnik agencije Help Med, ki pomaga pacientom pri uveljavljanju stroškov čezmejnega zdravljenja: "Zobozdravniki v javni mreži bi morali načeloma povedati za vsako zadevo, kjer so predolge čakalne dobe, in obvestiti paciente, da obstaja možnost čezmejnega zdravljenja. Ljudje sploh ne verjamejo, da je to mogoče."
Na Zavodu za zdravstveno zavarovanje v Novi Gorici direktor Miran Bizjak pove, da za ortodontsko zdravljenje dobijo v povprečju eno vlogo na teden. Kakšen je postopek za povrnitev stroškov?
"V teh primerih najprej potrebujejo napotnico za ortodonta v Sloveniji, ki jo izda osebni zobozdravnik. S to napotnico se potem vpišejo pri ortodontu v Sloveniji, vidijo, koliko je čakalna doba, in če to zanje ni sprejemljivo, se odločijo, da gredo na Hrvaško. V tem primeru povrnemo večinoma vse stroške," odgovarja Bizjak.
Tovrstne storitve izvaja tudi Center dentalne medicine na Reki Orto Nova. Marko Mihajič pove, da so imeli lani približno 400 slovenskih državljanov, ki so pri njih opravili različne zobozdravstvene storitve. V primerjavi s Slovenijo so cene nižje od 30 do 40 odstotkov. Zakaj jih najpogosteje obiskujejo Slovenci? "Mladi najpogosteje izkoristijo ortodontske storitve, ker pravijo, da so v Sloveniji dolge čakalne dobe, starejši zaradi kirurških storitev, vsadkov in protetike," je pojasnil.
Na zavarovalnici Vzajemna so nam povedali, da so lani 300 pacientom povrnili 79 tisoč evrov zavarovalnin zaradi zobozdravstvenega zdravljenja na Hrvaškem.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje