Oglaševanje močno vpliva na mlade med 15. in 26. letom. Foto: EPA
Oglaševanje močno vpliva na mlade med 15. in 26. letom. Foto: EPA
Mladi navijači
Pitje med mladimi do 26. leta je precej pogosto. Foto: RTV SLO

Raziskava univerze v Conneticutu zavrača trditve alkoholne industrije, da so njihovi oglasi namenjeni samo odraslim kupcem.

Poleg tega raziskava ugotavlja, da se za vsak dodatni dolar na osebo, vložen v oglaševanje, poraba alkohola med mladimi poveča za tri odstotke. Tam, kjer so oglasi alkoholne industrije še posebej intenzivni in presegajo 10 dolarjev na osebo na mesec, se poraba alkohola veča, v letu 2001 pa je dosegla svoj maksimum, 50 alkoholnih pijač na mesec.

Raziskava kot prva dokazuje neposredno povezavo med popivanjem mladostnikov in oglaševanjem alkohola. Poleg tega vzbuja dvome v zagotovitve industrije, ki naj bi sledila nekim prostovoljnim smernicam, po katerih naj bi z vsaj 70 odstotki oglasov ciljala samo na odrasle potrošnike.

V raziskavi je sodelovalo 1.872 naključno izbranih mladih, katerih vedenje so spremljali od leta 1999 do leta 2001.