Gre sicer za prvo letno povečanje izpustov po letu 2010. Kot je v poročilu poudarila agencija, izboljšana učinkovitost porabe goriva ni mogla izničiti učinkov povečanega prometa. Razlog za višje izpuste pa je bila tudi hladna zima, ki je z nižjimi povprečnimi temperaturami kot leto pred tem povečala potrebo po ogrevanju stavb.
Cestni promet k skupnim izpustom toplogrednih plinov Unije prispeva okoli 20 odstotkov, leta 2015 pa so se izpusti te vrste povečali za 1,6 odstotka. Skoraj tri četrtine zvišanja okoljska agencija pripisuje osebnim avtomobilom.
V Sloveniji povečanje izpustov 1,3-odstotno
K skupnim izpustom toplogrednih plinov je Slovenija leta 2015 prispevala 16,8 milijona ton ekvivalenta ogljikovega dioksida, kar je 1,3 odstotka več kot leta 2014. Najbolj je svoje izpuste zvišala Portugalska (za 7,1 odstotka), največje zmanjšanje pa je uspelo Malti (za 24 odstotkov).
Unija je sicer že dosegla svoj cilj za leto 2020, ko naj bi bili izpusti 20 odstotkov nižji. Med letoma 1990 in 2015 je namreč dosegla 22,1-odstotno znižanje, pri čemer je bilo v Sloveniji znižanje 9,5-odstotno. Na 25-letni ravni je največji dosežek uspel Litvi, ki je svoje izpuste znižala za 58,2 odstotka.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje