Posnetki iz Pariza prikazujejo sivo kopreno umazanega zraka, ki se ovija okoli mesta in mestnih znamenitosti, kot je Eifflov stolp. Strokovnjaki pravijo, da gre za najdaljši in najintenzivnejši porast onesnaženja zraka v zadnjih desetih letih, smog pa naj bi vztrajal še najmanj dan ali dva.
Po torkovi prepovedi vozil z lihimi številkami registrskih tablic so morali v sredo vozila pustiti doma še tisti s sodimi številkami, danes pa ponovno tisti z lihimi. Je pa javni prevoz, vključno s podzemno železnico, brezplačen. Vozniki, ki prepovedi ne upoštevajo, so oglobljeni s kaznijo 22 evrov.
"Dokaz, da je nujno treba zmanjšati število vozil v središču mesta," je tvitnila pariška županja Anne Hidalgo ob fotografiji mesta z zraka, prekritega s sivo odejo. Hidalgova je v svoji volilni kampanji kot eno svojih prioritet izpostavila prav boj proti onesnaževanju.
Sistem uporabili le štirikrat
K sistemu prepovedi prometa glede na registrske številke so se v Parizu v zadnjih 20 letih zatekli le štirikrat, a tokrat prvič kar tri dni zapored. "Brez tega sistema bi bil zrak še bolj onesnažen. Gre za izredno rešitev za izredno težavo," je za Guardian povedala Charlotte Songeur iz Airparifa, ki meri kakovost zraka v Parizu. "Tudi pred tem ukrepom je 1,6 milijona Francozov vdihavalo raven ogljikovega dioksida, ki je bila prek evropske priporočane ravni."
Visoka koncentracija smoga lahko povzroča astmo, alergije, težave z dihanjem in srčna obolenja. Pariški prefekt Michel Cadot je sporočil, da bodo prepoved podaljšali še za tretji dan, če se kakovost zraka ne izboljša. Za skokovit dvig onesnaženja strokovnjaki krivijo anticiklon in premalo vetra ter okrepljeno kurjenje po domovih. "Dokler ostaja meteorološko stanje enako in izpusti enaki, ne bomo videli konca te povečane onesnaženosti," opozarja Cadot.
Problematična tudi druga francoska mesta
Raven izpustov delcev PM10 je bila v Parizu prejšnji teden več dni višja od priporočanih 80 mikrogramov na kubični meter. A ker je bila omejitev prometa uvedena šele po štirih zaporednih dneh izredne onesnaženosti, številni za dvig onesnaženosti krivijo oblasti. Kakovost zraka naj bi bila precej podpovprečna tudi v nekaterih drugih francoskih mestih, vključno z Grenoblom in Lyonom.
Sébastien Vray, predsednik skupine Respire (Dihaj), je povedal, da onesnaženost zraka vsako leto v Franciji povzroči 48.000 prezgodnjih smrti. "To je tretji največji vzrok smrti, a politiki se odzovejo šele pod pritiskom javnega mnenja," je povedal Vray za France TV Info. "Že 40 let opažamo zdravstvene težave, povezane z onesnaženostjo zraka. Organizacije, ki merijo kakovost zraka, vsako leto izdajajo enaka poročila ... Kaj še čakamo, da končno uvedemo tehnološke spremembe? Naši izdelovalci avtomobilov zadnjih 40 let dobro vedo, da lahko izboljšajo motorje z vse učinkovitejšo tehnologijo, država pa mora bolje obveščati javnost, da bi prispevala k spremembam.”
#Paris aujourd'hui. La preuve de la nécessité de réduire la place de la voiture en centre-ville #pollution pic.twitter.com/R10Tdu4o2Y
— Anne Hidalgo (@Anne_Hidalgo) December 6, 2016
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje