V ZDA naj bi letos za oglase na spletnih iskalnikih porabili okrog 12,4 milijarde dolarjev, pri čemer naj bi kar 73,3 odstotka odpadlo na Google. Foto: EPA
V ZDA naj bi letos za oglase na spletnih iskalnikih porabili okrog 12,4 milijarde dolarjev, pri čemer naj bi kar 73,3 odstotka odpadlo na Google. Foto: EPA

Bruselj se je za sprožitev uradnega postopka odločil po pritožbah ponudnikov iskalnih storitev zaradi nenaklonjene obravnave njihovih storitev v Googlovih neplačanih in sponzoriranih rezultatih iskanj ter po drugi strani prednostnega umeščanja Googlovih lastnih storitev.

Sama sprožitev postopka sicer še ne pomeni, da ima komisija dokaz o kakršnih koli kršitvah, ampak le to, da bo komisija prednostno izvedla temeljito preiskavo tega primera.

Pri iskanju informacij Googlovo iskalno orodje uporabnikom ponudi dva tipa rezultatov. Enega predstavljajo neplačani iskalni rezultati, poznani tudi kot organski ali algoritemski iskalni rezultati, drugega pa plačani iskalni rezultati oziroma sponzorirane povezave, ki se prikažejo na vrhu oziroma na desni strani osnovnega seznama iskalnih rezultatov.

Še druge obtožbe
Predmet preiskave bo tudi vprašanje, ali je Google zlorabljal svoj prevladujoči položaj na trgu spletnega iskanja z domnevnim zniževanjem ranga neplačanim iskalnim rezultatom, ki se nanašajo na konkurenčne tako imenovane vertikalne iskalne storitve, kot so denimo iskalniki najnižjih cen.

Google naj bi ob tem, sodeč po obtožbah, v sezname iskalnih rezultatov prednostno umeščal tiste rezultate, ki se nanašajo na njegove lastne vertikalne iskalne storitve. Tako naj bi onemogočal razvoj konkurenčnih storitev.

Komisija bo raziskala tudi obtožbe, da naj bi Google zniževal oceno kakovosti oziroma t. i. Quality Score sponzoriranim povezavam konkurenčnih vertikalnih iskalnih storitev. Ocena kakovosti je eden od dejavnikov, ki določajo ceno, ki jo Googlu plačujejo oglaševalci.

Poleg tega se bo preiskava komisije med drugim dotaknila tudi obtožb, da naj bi Google oglaševalskim partnerjem vsiljeval posebne obveze, s katerimi naj bi jim denimo preprečeval objavo določenih tipov konkurenčnih oglasov na njihovih spletnih straneh.

Iz Googla so sporočili, da bodo sodelovali v preiskavi Evropske komisije, saj želijo odgovoriti na vsakršno izraženo zaskrbljenost.