Google ostaja trdno v vrhu. Foto: EPA
Google ostaja trdno v vrhu. Foto: EPA
Gucciju se je odločitev, da ostane ekskluziven, obrestovala. Foto: EPA

Prva štiri mesta Googla, IBM-a, Appla in Microsofta potrjujejo primat tehnološke industrije in to, da zaradi globalizacije potrošnike zanimajo znamke, s katerimi se nemudoma poistovetijo.
Takoj za tehnološkimi velikani so se zvrstili Coca-Cola, McDonald’s in Marlboro. Coca-Cola in McDonald’s sta tudi med redkimi znamkami, ki so na vseh socialnih omrežjih, kar njihovim kupcem omogoča, da kadar koli si kaj zaželijo, lahko to predlagajo, kritizirajo ali pohvalijo.
Komentarji strank na družabnih omrežjih so bistvenega pomena, če želi biti neka znamka točno taka, kot jo kupci želijo, in ni boljšega temelja od mrež, predvsem Facebooka in Twitterja.
Toyoti je uspelo obstati
Letošnji seznam sicer ne prinaša večjih presenečenj, kaže pa, da močnim znamkam recesija in kriza nista niti najmanj škodili. Še več - vrednost 100 največjih znamk na svetu znaša skupno 2.000 milijard dolarjev, kar je za dva odstotka več kot pred dvema letoma. Še zlasti veliko presenečenje je Toyota, za katero skoraj nihče ni verjel, da se bo obdržala na seznamu po vrsti težav, ki jih je imela z umikom več modelov svojih vozil. Toyota je sicer na seznamu izgubila nekaj mest, a se je kljub temu obdržala v zgornjem razredu.

Znamke so izbirali kupci po enostavnih parametrih - zanesljivost, kakovost, transparentnost in ohranjanje kakovosti.

10 največjih znamk (vrednost v milijardah dolarjev; sprememba glede na 2009 v %):

1. Google (11,5; +14)
2. IBM (8,7; + 30)
3. Apple (8,3; + 32)
4. Microsoft (7,6; 0)
5. Coca-Cola (6,8; +1)
6. McDonald’s (6,6; -1)
7. Marlboro (5,7; +15)
8. China Mobile (5,3; -14)
9. General Electrics (4,5; -25)
10. Vodafone (4,4; -17)

Luksuz kot naložba
A čeprav se je večina znamk od lani obdržala v družbi 100 najboljših, pa je recesija nekoliko pomešala vrstni red. Najslabše so jo odnesle verige trgovin z oblačili, predvsem Esprit, Adidas in Ralph Lauren, ki so močno padle. Zara in H & M sta ostala na istih mestih, njuno stagnacijo pa razlagajo s tem, da so njuni kupci v glavnem mlajši, ki so se med recesijo odločili prihraniti pri garderobi.

Zanimivo je dogajanje na tržišču luksuza. Ugledne znamke, ki so se pomaknile na množično tržišče (Rolex, Chanel), so zaznale največji padec, medtem ko so tiste, ki so se odločile še naprej vzdrževati svojo ekskluzivnost (Louis Vuitton, Hermes, Gucci), pridobile nekaj odstotkov. Čeprav milijonarji imajo denar, ga ne porabljajo več lahkomiselno, ampak za prestiž, ki ga obravnavajo kot nekaj, kar se jim bo dolgoročno povrnilo.