Predvolilna kampanja je skoraj na koncu. Ste jo (sploh) občutili? Foto: MMC RTV SLO
Predvolilna kampanja je skoraj na koncu. Ste jo (sploh) občutili? Foto: MMC RTV SLO

SD: Ljudje smo prvi
SDS: Slovenija zmore več
Zares: Vzemimo Evropo zares
DeSUS: Za socialno Evropo, za vse generacije
SNS: Slovenija pred Evropo
SLS: Evropa se začne v Sloveniji
LDS: Z EU bomo ravnali v rokavicah. Odločno, po pravilih.
NSi: Blizu ljudem
SMS: Stop izkoriščanju ljudi in narave
KSS: Združujemo - MLADOST in MODROST
Katarina Kresal
V Enkiju menijo, da je bila najbolj domiselna vizualna kampanja LDS-a. Foto: MMC RTV SLO
SDS
SDS-ovo geslo stroko spominja na taktiko ameriškega predsednika Baracka Obame. Foto: MMC RTV SLO
SMS
Svoje geslo ima tudi SMS: Stop izkoriščanju! Foto: MMC RTV SLO

V Agenciji ODMEV, ki se ukvarja s svetovanjem za strateško komuniciranje, so za MMC dejali, da predvolilne kampanje na evropskih volitvah ne le v Sloveniji, temveč tudi drugod po Uniji, ne zbujajo toliko pozornosti kot parlamentarne ali lokalne volitve. Kot sklepajo, je najverjetneje prav zato sam pristop h kampanjam precej klišejski in neinovativen. "Še tisti redki poskusi biti nekoliko drugačen od drugih so se omejili zgolj na formo (vizuale), nič bistveno drugačnega pa ne najdemo v vsebini, ali sloganih," trdijo.

V času volilne kampanje kandidati počno marsikaj. Kandidatka NSi-ja Ljudmila Novak je, denimo, napisala himno ob evropskem dnevu sosedov. Poslušate jo lahko tukaj.


Stranke zgolj kot podpora kandidatom
V Agenciji ODMEV so tako prepričani, da bi glede vsebine kampanje lahko sklenili, da je primerna relativno majhnemu vplivu slovenskih poslancev v Evropskem parlamentu. In ker je v Bruslju parcialne slovenske interese skoraj nemogoče uveljavljati, kandidati na evrovolitvah pa se tega zavedajo, kampanjo gradijo predvsem na svojih pragmatičnih individualnih dosežkih, pojasnjujejo in dodajajo, da zaradi majhne teže slovenskih evroposlancev stranke v kampanjah nastopajo "zgolj kot podpora posameznim kandidatom". "Omejenega vpliva pa se seveda zaveda tudi večina slovenske javnosti, zato je bistveno manj pozorna na volilno kampanjo kot v drugih primerih," so tudi zatrdili.

Po njihovih besedah so se nekatere stranke sicer odločile izrabiti čas kampanje za lansiranje "afer" in "aferic", "vendar manj kot sicer, in bolj kot dolgoročnejši vložek za slabšanje položaja svojih nasprotnikov za lokalne volitve naslednje leto in na naslednjih državnozborskih".

Premalo poznamo delo Unije
"Skratka, če bi povzeli mnenje, bi lahko rekli, da so letošnje evropske volitve upravičeno dolgočasne in stereotipne. Stvari pa bi se lahko spremenile tudi v prihodnje, le če bi državljanke in državljani Slovenije dobili nekaj konkretnih in zelo pragmatičnih 'dokazov' o učinku slovenskih evropskih poslancev - s tem mislimo konkretne in oprijemljive posledice za kakovost življenja posameznika pri nas. Tudi če EP ali Evropska komisija sprejemata ukrepe, ki imajo tak vpliv, so taki ukrepi verjetno premalo konkretno predstavljeni," so sklenili.

Kot rečeno, so v Agenciji ODMEV edino inovativnost zaznali v vizualnem delu kampanje, zato se velja pomuditi tudi pri neverbalnih sredstvih. Nekaj pojasnil so nam na to temo posredovali v agenciji za komuniciranje Enki.

Dobrodošla novost boksarske rokavice
Povprašali smo jih, kako domiselne so LDS-ove boksarske rokavice, kako SDS-ov in Zaresov evrokombi, NSi-jev avtobus ipd. "Boksarske rokavice, v kombinaciji z drugimi (kuharske idr.), so dobrodošla novost, vsekakor opažena, verjetno pa bolj privlačna mlajši populaciji. Gre za svežino v politični kampanji, ki jo pri drugih pogrešamo," so odgovorili. A se tudi inovativnost neverbalne kampanje konča že tukaj. V Enkiju namreč, na splošno gledano, pogrešajo drznost, ki bi k udejstvovanju v tem času pritegnila tiste, ki jih politika ne zanima. "V času socialnih mrež imamo na voljo nešteto možnosti, ki so duhovite in učinkovite, a jih stranke ne izkoriščajo," ugotavljajo.

In kakšni se jim zdijo slogani (preberete si jih lahkov priloženem okvirčku)? "Kot predstavnikom mlajše generacije se nam zdi najbolj inovativen LDS-ov slogan. Vsebuje pravo mero humorja, ki je viden šele na drugi ali tretji ogled gigantov. Ostali so zelo povprečni, morda izstopa ZARES-ov, a bolj zaradi poetike slogana kot pa Zares dobre kampanje. SDS-ov slogan ima moč, spominja pa na Obamo," se glasi njihov komentar.

Potrebno poznati rezultate slovenskih evroposlancev
V okviru končne ocene pa so sklenili, da kampanja ni zanimiva, da so evropske volitve na splošno manj zanimive, ker nimamo občutka, da lahko vplivamo odločitve v EP-ju. Vsekakor bi bilo priporočljivo, da bi natančno vedeli, kaj kdo od Slovencev počne v EP-ju in kakšni so rezultati njegovega dela, menijo.

Marjetka Nared
marjetka.nared@rtvslo.si


SD: Ljudje smo prvi
SDS: Slovenija zmore več
Zares: Vzemimo Evropo zares
DeSUS: Za socialno Evropo, za vse generacije
SNS: Slovenija pred Evropo
SLS: Evropa se začne v Sloveniji
LDS: Z EU bomo ravnali v rokavicah. Odločno, po pravilih.
NSi: Blizu ljudem
SMS: Stop izkoriščanju ljudi in narave
KSS: Združujemo - MLADOST in MODROST