Danes podpisana pogodba za projekt po besedah Dušana Zorka predstavlja nadaljevanje in kakovost. "Še bolj pomembno pa je, da je naša največja banka prepoznala, da je projekt dober in da je 2TDK zaupanja vredna družba," je poudaril.
V finančni konstrukciji drugega tira so bila sicer posojila poslovnih bank načrtovana v vrednosti 167 milijonov evrov, a je Zorko danes poudaril, da je družba do zdaj pri projektu našla za 110 milijonov evrov prihrankov, zaradi česar je potreba po posojilih manjša. "Ocenili smo, da je 112 milijonov evrov v tem trenutku dovolj, da se projekt ne zadolži pretirano," je pojasnil.
"Nekaj let v bankah govorimo in se pogovarjamo z vladnimi strukturami in širšo javnostjo, da je izjemno pomembno pognati infrastrukturne projekte. Nekaj velikih imamo v pripravi, ki so se dolga leta vlekli, in res sem vesel, da smo pri drugem tiru prišli do točke, na kateri podpisujemo kreditno pogodbo," pa je podpis pogodbe pospremil Blaž Brodnjak.
Zdaj je pravi trenutek
V NLB-ju po Brodnjakovih besedah ocenjujejo, da je pravi trenutek za zagon takšnih projektov, sploh glede na to, da se gospodarstvo ohlaja. "V kriznih razmerah so veliki infrastrukturni projekti tisti, ki imajo pomembne multiplikativne učinke na celotno gospodarsko okolje," je pojasnil.
Kot je dodal prvi mož NLB-ja, je drugi tir med Divačo in Koprom izjemnega pomena za zagon po razumevanju NLB-ja strateško verjetno najpomembnejše panoge – logistike. "Imamo geostrateški položaj, ki ga sam primerjam s singapurskim. Smo srce Evrope in z zagonom te panoge lahko naredimo res velik preboj," je prepričan.
Pomemben projekt za logistiko
Brodnjak tudi meni, da lahko z logistiko Slovenija ustvari nekaj deset odstotkov bruto domačega proizvoda in zgradi drugo razvojno os Evrope med Koprom in Gdanskom. Kako pomemben projekt za logistiko je drugi tir, je poudaril tudi Zorko in dodal, da je tisto, kar projekt potrebuje, to, da bo končan v predvidenih rokih. Komentiral je predlagane zakonske spremembe, ki bi omejile možnost socialnega dampinga pri ponudnikih gradbenih del in s tem denimo omejile konkurenco podjetij iz Kitajske in Turčije.
Kot je poudaril Zorko, bo družba 2TDK zakonodajo vedno spoštovala, če pa se bo zaradi sprememb pojavil zamik pri realizaciji drugega tira, "pa se mora tisti, ki to dela, vprašati, kaj to pomeni za ceno in roke". "Če bo logistika zaostajala v Sloveniji, bo Luka Koper izolirana v Evropi," je posvaril.
Družba 2TDK je sicer v postopku izbire izvajalcev za glavna dela na drugem tiru, za posel pa konkurirajo predvsem gradbinci iz tujine – največ je prav kitajskih in turških podjetij. V podjetju kljub pritožbam računajo, da bodo pogodbo z izvajalci podpisali v zadnjem letošnjem četrtletju, prvo lopato pa naj bi zasadili prihodnje leto.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje