Na fotografiji gradnja dostopnih poti do prihodnjih gradbišč. Foto: BoBo
Na fotografiji gradnja dostopnih poti do prihodnjih gradbišč. Foto: BoBo

Zgrajenih bo kar osem predorov s servisnimi cevmi v dolžini 37 kilometrov. Izkopanega materiala bo predvidoma za štiri milijone kubičnih metrov, nastale bodo nepregledne množice tovornjakov in tudi visoki stroški.

Izkopan material iz prvega dela trase je apnenec, ki ga bodo predelali v beton, toda vseeno ga bo treba odvoziti, predviden je kamnolom Černotiče. Dugi del trase je lapor, ki se sicer uporablja za nasipe, toda do takrat ga je treba deponirati, predvidena deponija je Bekovec.

"Kupujemo parcele, urejamo zemljišče. Bekovec je neka deponija, ki jo je že uporabljal Dars, ko je delal črnokalski viadukt, ki ima tudi možnost 700.000 kubičnih metrov, ampak moramo urediti parcele," je povedal predsednik uprave 2TDK Dušan Zorko.

Urediti je treba parcele, toda lastnik je agrarna skupnost, opozarja projektni svet za civilni nadzor Jadran Bajec. Težava je v tem, da se nekaterih lastnikov ne da najti, postopek pa je zamuden.

Viški materiala se bodo definirali kot mineralna surovina in zato je potreben upravni postopek na ministrstvu za okolje, postopki pa so nerazumno dolgi, opozarja Bajec.

Zorko soglaša: "Informiramo državo, kje imamo težave z državo. In določeni procesi res potekajo prepočasi." Toda čas teče neusmiljeno. Maja bo treba vedeti, kje bodo deponije, kajti "ta odgovor pa mi potrebujemo, preden damo končne zahtevke za ceno izbranim izvajalcem".

Izbrani graditelji predorov bodo torej morali vedeti, kam z izkopanim materialom. Če bodo postopki nerazumno dolgi, bodo v tem primeru pomenili razliko v denarju, gre za 40 milijonov.