Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je zadovoljna s potekom projekta. Foto: BoBo
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je zadovoljna s potekom projekta. Foto: BoBo

Za sledenje predvideni časovnici gradnje drugega tira železniške proge Divača–Koper je treba čim prej podpisati pogodbo za gradnjo objektov za prečkanje Glinščice in dela začeti še v prvi polovici leta ter do konca leta skleniti pogodbo za glavna dela in imeti na trasi izvajalca vsaj s pripravljalnimi deli, je ob današnjem ogledu gradbišč v izjavi za medije dejal vodja projekta Marjan Zaletelj. "Če ne bo nepredvidenih zapletov oz. nepotrebnih vlaganj zahtevkov za revizijo, je to mogoče doseči," meni.

Izdelava projekta za izvedbo je po besedah namestnika vodje projekta Draga Dvanajščaka v sklepni fazi. Predaja bo 1. marca, nato sledi recenzija dokumentacije, ki naj bi bila končana do sredine aprila. "Po terminskem načrtu imamo recenziran projekt za izvedbo tako konec aprila, ko bodo tudi izpolnjeni pogoji za objavo razpisa," je dodal.

S potekom je zadovoljna tudi ministrica, ki opravlja tekoče posle, Alenka Bratušek. Gradnja dostopnih cest po njenih besedah poteka več kot dobro. "Velik del dostopnih cest je praktično končan, ostalo bo predvidoma končano do junija. Veseli me, da projekt tako finančno kot časovno poteka v začrtanih okvirih skladno z investicijskim projektom," je dejala.

Bi lahko nadoknadili izgubljeno leto?

"Če se bo gradnja končala junija, bo izvajalec nadoknadil tudi izgubljeno referendumsko leto," je dodala. Ob tem je zagotovila, da neupravičenih aneksov v času njenega ministrovanja "na tem in preostalih projektih ni in jih ne bo".

Eno od odprtih vprašanj pri gradnji dostopnih cest ostaja odlaganje izkopnega materiala. Generalni direktor 2TDK-ja Dušan Zorko je glede tega danes povedal, da trenutno še nimajo rešitve, kam odlagati material. "Resda imamo gradbeno dovoljenje, a je treba določene stvari še urediti," je dejal.

"Nenavadna odločitev" revizijske komisije

Bratuškova je komentirala tudi odločitev Državne revizijske komisije, ki je ugodila zahtevku ponudnika Markomark Nival in zaradi katere ga bo 2TDK pozval k menjavi podizvajalca. Poudarila je, da gre za samostojno institucijo, ki sama sprejema odločitve.

Dolgotrajni postopki, ki se vlečejo

"Lahko pa kot ministrica rečem, da je ta odločitev najmanj nenavadna," je dejala. Če bo treba pri vseh prihodnjih investicijskih projektih vse prijavitelje pozivati k dopolnitvi vlog, bodo postopki dolgotrajni, je opozorila. Ob tem je pozvala k razmisleku o spremembah zakonodaje s področja javnega naročanja.

Odzvala se je tudi na danes predstavljeno poročilo projektnega sveta za civilni nadzor projekta drugi tir, ki med drugim opozarja, da odločitev Državne revizijske komisije ovira projekt in njegovo časovnico. "Njihove pripombe so mi znane in se z marsikatero strinjam. Na ministrstvu skušamo skupaj z 2TDK izzive rešiti v čim večji meri. Za stvari, na katere nimamo vpliva, pa odgovornosti ne moremo prevzeti," je poudarila.

Zorko je dejal, da vsebine poročila še ne pozna, je pa odnose s projektnim svetom označil za vse boljše.

Odziv projektenga sveta

Odločitev revizijske komisije, ki je ugodila zahtevku ponudnika Markomark Nival in zaradi katere ga bo 2TDK pozval k menjavi proizvajalca, ovira projekt in njegovo časovnico, je ocenil predsednik projektnega sveta za civilni nadzor projekta 2.tir Jadran Bajec.

Bajec je ob predstavitvi poročila sveta za nadzor projekta dejal, da jih moti prepočasno odločanje državnih organov, tudi revizijske komisije pri razpisu za gradnjo objektov za prečkanje Glinščice, ki da si vzamejo nerazumno dolgo časa za odločanje. Objekti za prečkanje Glinčščice morajo biti namreč zgrajeni do decembra prihodnje leto.

"Mi ne trdimo, da komisija ne sme odločiti, kot je. Tudi ne, da naj bi civilizirana država, kot je Slovenija, omejila pritožbe. Res pa je, da bi to odločitev komisija lahko sprejela v razumnem času," je dejal Bajec. Po njegovem se bodo sedaj vsi udeleženci lahko znova pritožili, kar bo vse zavleklo še za pol leta. Takšna odločitev prav tako "vzpostavlja nemir, saj 2TDK ne ve več, kaj lahko stori".

Bajec: Morali bi gledati tudi na javni interes

Državni organi sicer morajo delovati samostojno in neodvisno, vendar morajo imeti "pred očmi tudi javni interes", da se do drugega tira med Divačo in Koprom pride čim prej in čim ceneje. "Upoštevanje razumnega časa za odločanje je nujno," je poudaril Bajec.

Poleg Glinščice je po njegovem mnenju na kritični točki tudi projekt izgradnje predorov T1 in T2, ki sta zelo dolga in na kraškem terenu. Da bi jih lahko začeli graditi, potrebujemo zgrajene objekte na Glinščici. "Vse to se da narediti do roka, vendar smo na skrajnem robu," je opozoril. V primeru kakršnihkoli nepredvidenih dogodkov bi prišlo do zamud. Pri gradnji predorov namreč kljub geološkim študijam obstaja določena stopnja negotovosti. "Skurili smo vse rezerve," je dodal.

Projektni svet po njegovih besedah najbolj moti "boleč odnos državne uprave do projekta". Čeprav je investitor v lasti države in neprestano komunicira z državno upravo, da bi znižal stroške in projekt optimizirali, si državna uprava po njihovem mnenju "vzame nerazumno dolgo časa za odločanje".

Podobno je Bajec dejal glede odločanja, ali bodo viški materiala označeni kot odpadek ali materialna surovina. Projektni svet namreč nasprotuje, da bi se vsi viški materiala vozili v Anhovo in tam predelovali. Z ukrepi, ki jih predlagajo, bi lahko, kot je dejal, privarčevali okrog 40 milijonov evrov.

Pristojni zadovoljni z gradnjo 2. tira