Adria Aerodromu Ljubljana vsak mesec plača 1,6 milijona evrov za storitve. Foto: Adria Airways
Adria Aerodromu Ljubljana vsak mesec plača 1,6 milijona evrov za storitve. Foto: Adria Airways

Adria še vedno odplačuje posojilo za najetje prvega letala airbus. Tako znašajo dolgoročne in kratkoročne obveznosti 80 milijonov evrov, obveznosti do dobaviteljev pa dodatnih 30 milijonov, je poročal Radio Slovenija.

Tričlanski upravni odbor, ki podjetje skupaj z izvršnima direktorjema vodi, odkar so prešli na enotirni sistem upravljanja, zdaj pripravlja sanacijski načrt, ki bo potekal v treh fazah.

Letošnje leto (tudi zaradi pepela) slabo
Predsednik upravnega odbora Maks Tajnikar je za Radio Slovenija pojasnil, da bo prvo fazo predstavljala notranja konsolidacija poslovanja. To pomeni, da bodo težili k temu, da čim bolj znižajo stroške in povečajo obseg poslovanja, je dejal Tajnikar in ob tem dodal: "Letošnje leto je bilo na žalost zaradi zelo nizke konjukture, zaradi tega vulkanskega pepela, zaradi zaprtja letališča v Ljubljani za nas zelo slabo."

Odpustili že 50 delavcev, koliko jih to še čaka?
Vodstvo Adrie meni, da bi se stanje izboljšalo že, če bi se delavci in sindikati strinjali s 15 odstotkov nižjimi plačami, kot jih imajo od septembra, saj bi to podjetju prineslo okoli pet milijonov evrov. Obenem bodo poskušali rast prihodkov povečati vsaj za 10 odstotkov in se lotili druge faze - širitve poslovanja na Balkan. Do zdaj je delo že izgubilo 50 delavcev, koliko jih bo še, za zdaj ni jasno.

Tajnikar je dejal, da bi se lahko iz dolgov izkopali tudi z uspešno dokapitalizacijo v višini od 15 do 18 milijonov evrov, a le, če bi postopki tekli hitreje. Poleg tega pa je jasno, da država prek družbe PDP (Posebna družba za podjetniško upravljanje) ne bo mogla prispevati več, kot je ponudila - pet milijonov evrov.

Petrolovo gorivo precej dražje kot druga
Zato je nujna tretja faza - iskanje finančnega in strateškega partnerja. A tu se pojavi druga težava - to, da nekateri partnerji poslujejo v državah zunaj EU-ja. Tajnikar zato meni, da so nujni radikalni ukrepi, ker jih bremenijo tako stare kot nove obveznosti. Ob tem predsednik upravnega odbora opozarja, da Adria plačuje Aerodromu Ljubljana vsak mesec 1,6 milijona evrov za storitve, nujno pa je treba urediti tudi sodelovanje s Petrolom, saj je gorivo, ki ga plačujejo v Ljubljani, precej dražje kot na drugih letališčih.