Predsednik uprave Aerodroma Ljubljana opozarja na nekatere potencialne nevarnosti, ki bi ob spremenjeni časovnici lahko predstavljale veliko grožnjo podjetju. Foto: BoBo
Predsednik uprave Aerodroma Ljubljana opozarja na nekatere potencialne nevarnosti, ki bi ob spremenjeni časovnici lahko predstavljale veliko grožnjo podjetju. Foto: BoBo

Poslovodstvo Aerodroma Ljubljana je po odločitvi lastnikov, da na letališču ne bodo gradili drugega terminala, predlagalo, da se poleg lanskega petmilijonskega dobička letos za dividende nameni še glavnina bilančnega dobička, ki je bil namenjen gradnji terminala.

Skupaj bodo tako lastniki, med katerimi so največji Republika Slovenija, Kapitalska družba in Slovenska odškodninska družba, prejeli 35 milijonov evrov. Lastniki navadnih kosovnih delnic bodo v treh mesecih prejeli 9,16 bruto dividende na delnico, lastniki prednostnih participativnih kosovnih delnic pa 9,27 evra na delnico.

Pet milijonov bo ostalo nerazporejenih. Tako bi družba lahko odgovorila na morebitna tveganja, kot so zamik prodaje ali negativna odločba o pomoči Adrii Airways.

Delitev na zgornji meji
Delitev bilančnega dobička je po mnenju predsednika uprave Aerodroma Ljubljana Zmaga Skobirja postavljena na zgornjo mejo mogočega izplačila, "in še to pod pogoji, da ne bo bistvenega padca prometa in da bo privatizacija skrbno izpeljana skladno z načrti lastnikov ter da bo novi lastnik poskrbel za razvoj dejavnosti, celotne infrastrukture in večanja prometa na letališču".

Tveganja, ki so se pojavila po sklicu skupščine in po pripravi predloga za delitev dividend, predstavljata tudi nestabilno in nepredvidljivo domače politično okolje ter stopnjevanje konflikta med Rusijo in Ukrajino, kar lahko vpliva na ceno nafte in na potniške tokove.

Skrbi zaradi Adrie Airways
Poleg tega kaže, da bo Evropska komisija prej, kot so pričakovali, sprejela odločitev o upravičenosti državne pomoči Adrii Airways. Po nekaterih podatkih bi bila lahko odločitev sprejeta še ta ali prihodnji mesec oziroma sredi sezone in če bi bila kljub drugačnim pričakovanjem negativna, bi to močno zatreslo slovenskega nacionalnega prevoznika in glavnega partnerja ljubljanskega letališča.

Poslovanje Adrie Airways predstavlja eno največjih tveganj za Aerodrom Ljubljana, saj prinese 40 odstotkov v strukturi prihodkov. "Če pride negativna odločba Evropske komisije v času glavne sezone hkrati z morebitnim zamikom privatizacije Aerodroma Ljubljana, bi to lahko pomenilo resne probleme, kar se tiče naše likvidnosti," je Skobir opozoril celo na morebitni črni scenarij.

Povečevanje števila potnikov
Po lanskem uspešnem letu, ko so imeli na ljubljanskem letališču višjo rast od letališč v okolici in od evropskega povprečja, sicer tudi letos na Aerodromu Ljubljana pričakujejo nadaljnje povečanje prometa in potnikov. Načrtujejo tudi vzpostavitev novih povezav in prihod novega letalskega prevoznika.

Zanimanje za Aerodrom Ljubljana precejšnje
Zanimanje za Aerodrom Ljubljana precejšnje