Po poročanju Radia Slovenija so bili predstavniki Slovenskega državnega holdinga (SDH) in Fraporta na novinarski konferenci ob podpisu pogodbe zelo splošni v svojih odgovorih. Predstavniki SDH-ja so zatrdili, da je bil celoten postopek prodaje zelo pregleden in enakopraven - s tem se je odzval na očitke Francozov -, dosežena cena pa da je nad pričakovanji.
Predsednik izvršilnega odbora Fraporta Stefan Schulte je preglednost postopka potrdil in dodal, da imajo z brniškim letališčem le dolgoročne načrte, v katerih je predvsem razvoj tovornega prometa. Nekaj pozornosti nameravajo nameniti tudi potniškemu prometu, a tovorni ostaja prednostna naloga, je pojasnil. Kaj vse pogodba z SDH-jem vsebuje, pa še niso želeli razkriti.
Po besedah Schulteja bo prva naloga zagotavljanje še boljših storitev za potnike in vlaganje v modernizacijo terminala. V petih letih pričakuje večje zmogljivosti tako za oskrbo potnikov kot za oskrbo tovora. Rast načrtuje tudi pri številu zaposlenih in pri poslovnih rezultatih.
"Veliko izkušenj imamo po vsem svetu, kako razvijati nove poti, nove trge," je spomnil Schulte. Tudi denar ni vprašanje, prej pa je potrebno dovolj veliko število potnikov za nov terminal ali novo vzletno-pristajalno stezo, je pojasnil. Schulte je sicer optimističen tako glede prihodnosti letališča kot tudi Adrie Airways.
Najprej 75 nato 100 odstotkov
Fraport je namreč danes postal lastnik 2.868.116 delnic oziroma 75,5-odstotnega deleža Aerodroma Ljubljana. Pogodobo so z njim podpisali še predstavniki Kada, Zavarovalnice Triglav, KD Skladov, družbe Alpen Invest, Modre Zavarovalnice in Abanke Vipa.
Fraport bo skupaj s 75,5 odstotka Aerodroma dobil tudi 40-letno stavbno pravico za večino zemljišč, na katerih stoji letališka infrastruktura. Nemška družba namerava pridobiti 100-odstotni delež družbe, preostalim delničarjem pa bodo v skladu z zakonodajo predstavili prevzemno ponudbo.
Francozi nezadovoljni
Francoski interesent za nakup Aerodroma Ljubljana ni zadovoljen s postopkom prodaje, zato je predlagal, da SDH izpelje še tretji krog pogajanj. Poleg upravljavca frankfurtskega letališča in francoskega ponudnika pa se je v zadnjem hipu v prodajo vmešal tudi novinec, družba PPGAM, ki naj bi SDH-ju prav tako danes izročila bančno garancijo.
Vrednost zavezujoče ponudbe, oddane v sredo, je 300 milijonov evrov. V družbi PPGAM so še zapisali, da se zavedajo, "da so v prodajni ciklus Aerodroma Ljubljana vstopili nekoliko pozno, vendar so z oddajo zavezujoče ponudbe in bančne garancije izpolnili zahteve SDH-ja in se pridružili drugima dvema kupcema. Ker gre za kupnino, ki je skoraj enkrat višja od javno znane ponujene vrednosti, bo SDH težko spregledal aktualno ponudbo družbe PPGAM."
Odnehati ni hotel niti Vinci - predsednik uprave družbe Nicolas Notebaert je namreč v pismu SDH-ju znova poudaril, kako velik interes ima Vinci za nakup slovenskega letališča in med razlogi zapisal, da so v družbi "prepričani, da lahko prispevamo k razvoju letališč, še posebej k boljši povezanosti potnikov, ki koristi ljudem, turizmu, gospodarstvu in ustvarjanju novih delovnih mest".
Vinci meni, da ni bil obravnavan enakopravno
Vinci meni, da je postopek prodaje "nenavaden", zato so v pismu SDH-ju zastavili nekaj vprašanj. Zanima jih, zakaj so za edinega svetovalca in edino možnost komuniciranja izbrali družbo KPMG Frankfurt, če je bilo jasno, da bo v postopku sodeloval upravljavec frankfurtskega letališča, in zakaj so pred začetkom drugega kroga najavili, da bodo sledili dosedanjim praksam in v naslednji krog pogajanj povabili dva ali tri ponudnike, pozneje pa tega niso spoštovali.
Spomnili so tudi, da je vlada tik pred rokom za oddajo zavezujočih ponudb sporočila, da bo zamrznila privatizacijo. To je po navedbah Vincija povzročilo pritisk na nižanje cen za večino ponudnikov. "Ali je kateri od ponudnikov dobil drugačna sporočila?" se sprašujejo pri Vinciju. Zanima jih tudi, zakaj SDH ni upošteval njihovih zvišanih ponudb in jim ni dovolil, da bi se po izteku ekskluzivnih pogajanj pogovorili s SDH-jem, kar so omogočili drugemu ponudniku.
Zakaj, zakaj, zakaj ...
"Zakaj se o načrtih razvoja Aerodroma Ljubljana, potniškega prometa, o investicijskem načrtu in zavezah delavcem niste pogovarjali? Zakaj ste dopustili edinemu ponudniku, da znižuje ceno, če ste z njegove strani že imeli podpisano zavezo o višji ceni, domnevno z manjšimi pogoji kot konkurenčne ponudbe? Zakaj ne želite maksimizirati prodajne cene, ki bi bila posledica konkurenčnega boja med dvema ponudnikoma?" v pismu SDH-ju sprašuje družba Vinci.
"SDH lahko napako popravi"
Vsa ta vprašanja dokazujejo, da lahko "upravičeno dvomimo o transparentnosti postopka prodaje Aerodroma Ljubljana", piše družba Vinci in dodaja, da kljub korektnosti do izteka ekskluzivnih pogajanj podjetja niso bila obravnavana enako. SDH ima še vedno možnost, so prepričani, da to popravi, in sicer da organizira "odprt, transparenten in hiter" tretji krog pogajanj, v katerem bi obe zainteresirani strani povabili k oddaji najboljše ponudbe v zaprtih ovojnicah, obe ponudbi pa bi odprli javno in sočasno. Podpis pogodbe bi sledil nemudoma, svoj predlog opredeljuje francoska družba in dodaja, da edino tak predlog "zagotavlja tako odprtost kot transparentnost prodajnega postopka in hkrati maksimizira ceno za deležnike Aerodroma Ljubljana in Slovenijo."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje