Delničarji Mercatorja so se seznanili s poslovnim poročilom za lansko leto, ki sta ga zaznamovala prestrukturiranje podjetja in kleščenje stroškov poslovanja. Z Agrokorjevim prevzemom se je končalo tudi pogajanje z bankami glede posojil, trgovec pa je tako dosegel finančno stabilnost.
Družba je po združitvi z Agrokorjem optimizirala svoje poslovanje na tujih trgih in se osredotočila na trge Slovenije, Srbije in Črne gore, na katerih ima Mercator vodilni položaj.
Slabši rezultati kot lani
Skupina Mercator je lani ustvarila 2,65 milijarde evrov prihodkov iz prodaje, kar je 4,1 odstotka manj kot leta 2013, poslovno leto pa je končala s čisto izgubo v vrednosti 44,5 milijona evrov, potem ko je bila leto prej pri 16,9 milijona evrih. Skupina je ustvarila tudi nižji dobiček iz poslovanja in nižji dobiček pred obrestmi, davki, depreciacijo in amortizacijo (EBITDA).
Nižji dobiček iz poslovanja ter višjo čisto izgubo v lanskem letu so v družbi pripisali predvsem enkratnim dogodkom, povezanim s prevzemom in procesom finančnega reprograma, med katere spadajo oslabitve nepremičnin in opreme, oslabitve neopredmetenih sredstev ter drugi nenačrtovani stroški, povezani z integracijskimi dejavnostmi s skupino Agrokor in zamikom zaključka procesa finančnega prestrukturiranja.
Nižji prihodki od prodaje pa so po navedbah trgovca posledica zapiranja neučinkovitih prodajnih enot, zmanjševanja prodajnih površin, spremenjenih nakupnih navad potrošnikov ter prenosa poslovanja maloprodajnih enot na Hrvaškem in v BiH-u na Konzum v okviru integracijskega procesa skupin Agrokor in Mercator v lanskem septembru.
A poslovanje se je začelo stabilizirati že v drugi polovici lanskega leta, gibanje pa se je nadaljeval v pozitivni smeri tudi v prvih treh mesecih letošnjega leta, saj je skupina prvič po letih negativnega poslovanja četrtletje končala z dobičkom, ki je dosegel 4,1 milijona evrov. Rahlo so narasli tudi prihodki.
Čigav bo Intersport?
V Mercatorju so se v okviru prestrukturiranja lotili tudi prodaje premoženja, ki ni ključno za osnovno dejavnost. Z metliškim Don Donom je aprila podpisal kupoprodajno pogodbo za Pekarno Grosuplje, posel pa bo končan po pridobitvi soglasja agencije za varstvo konkurence.
Manj uspešni so za zdaj v Mercatorju pri poskusu prodaje hčerinske družbe Intersport, ki v regiji upravlja verigo športnih trgovin. Kot je ta teden pisal časopis Dnevnik, so se v ožjem izboru za nakup Intersporta znašli angleški Sports Direct, nemška izpostava Intersporta s sedežem v Švici in srbski Triple Jump. Mercator naj bi za Intersport po pisanju Dnevnika skušal iztržiti 50 milijonov evrov, največ pa naj bi ponudil Sports Direct, in sicer 45 milijonov evrov.
V Mercatorju so zapisali le, da verjamejo, da lahko s ciljem maksimiziranja vrednosti Intersport gradi svojo prihodnost v regiji v okviru Skupine Mercator. "Intersport je najmočnejša blagovna znamka na področju trgovine s športno opremo v tem prostoru, njegovo poslovanje je dobro in se iz leta v leto izboljšuje kljub krizi, ki se odraža na področju potrošnje v regiji," so dodali.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje