Sistemska tehnika, ki danes proizvaja kovane valje za pločevino, je zašla v težave po propadlem 250 milijonov evrov vrednem poslu za izdelavo osemkolesnikov krpan za Slovensko vojsko, saj se je Janševa vlada odločila za nakup oklepnikov finske Patrie.
Po pravnomočni sodbi v zadevi Patria je izklicna cena za Sistemsko tehniko skoraj petkrat višja kot na prvi dražbi avgusta 2013. Narasla je z 2,7 milijona evrov na kar 12,7 milijona evrov. Po mnenju vodstva Sistemske tehnike je zaradi obsodilnih sodb za Janeza Janšo, Toneta Krkoviča in Ivana Črnkoviča večja tudi verjetnost, da bo ravenska družba iztožila 11 milijonov evrov visoko odškodnino. Zaradi propadlega posla s krpani je državo tožila že leta 2007.
Stečajni upravitelj optimističen, vplačana vsaj ena varščina
Do poznega popoldneva je bila vplačana le ena varščina za nakup Sistemske tehnike v vrednosti 5 odstotkov od izklicne cene - 635 tisoč evrov. Kdo je ponudnik, bo znano jutri ob enajstih, ko bo na sedežu družbe Viator & Vektor potekala dražba. Zagotovo pa ponudnik ni Slovenska industrija jekla. Zorec pričakuje, da bo ravenska družba jutri prodana. Izklicno ceno bo mogoče nižati do najnižje vrednosti 2,7 milijona evrov.
Zakaj SIJ ni vplačal varščine za nakup Sistemske tehnike?
Med najresnejšimi kandidati za nakup Sistemske tehnike se vseskozi pojavlja Slovenska industrija jekla, a se za oddajo ponudbe ni odločila. Kot je povedal predstavnik SIJ-a Denis Mancevič, je cena previsoka, tudi če bi obveljala najnižja 2,7 milijona evrov.
"SIJ se zanima za nakup Sistemske tehnike, ker vidimo precej mogočih sinergij med poslovanjem Sistemske tehnike in štirimi našimi družbami, ki so že na lokaciji Raven, vpetost v dobavne verige Metala in Nožev je že zdaj precejšnja, po potencialnem prevzemu in razvoju vidimo precejšnje sinergije. Za sodelovanje na dražbi se nismo odločili zaradi preprostega razloga, ker je najnižja izklicna cena še vedno previsoka, po takšni ceni pred letom in pol za nakup Sistemske tehnike ni bilo zanimanja. Poleg tega je bilo na DUTB prenesenih dobrih 13 milijonov evrov posojil," pravi Mancevič. Po njegovem mnenju bi se morala DUTB in stečajni upravitelj povezati in "enotirno" prodati poslovni delež in terjatve, prenesene na slabo banko.
Kako poteka prodaja premoženja Viatorja & Vektorja v stečaju?
V stečajnem postopku logistično-transportnega imperija Viatorja & Vektorja, ki so ga lastninsko obvladovali prek družbe Petin člani družine Zdenka Pavčka in prek družbe Vektor okoli 50 menedžerjev, je poleg Sistemske tehnike še nekaj družb. Za njimi je ostalo skupno več kot 300 milijonov evrov dolgov, največje upnice so banke. Na DUTB so prenesle skupno 100 milijonov evrov terjatev. Prodaja premoženja poteka počasi, poplačilo terjatev je skromno, upniki so bili do zdaj najbolj poplačani na hčerinski družbi Logistika.
Stečajnemu upravitelju družbe Antonu Jagodicu je konec prejšnjega leta uspelo prodati stara in nova skladišča v poslovni coni v Škofji Loki. Zanje je iztržil 14 milijonov evrov, kupca sta bila Avto Krka in nemški Schenker. Najprej so šla v prodajo vozila Viatorja & Vektorja. Izkupiček od prodaje 400 tovornjakov, viličarjev in osebnih avtomobilov znaša 4,6 milijona evrov. Stečajni upravitelj je dobre štiri milijone evrov izplačal nekdanjim delavcem Logistike, ki imajo prednostne terjatve, na drugo polovico še čakajo.
Pred kratkim je stečajni upravitelj skupine Viator & Vektor Silvo Zorec prodal največjo nepremičnino na ljubljanskem Rudniku, kjer je okoli 10 najemnikov. Poslovni kompleks s 114 tisoč kvadratnimi metri je za 18,5 milijona evrov uradno kupila družba Benussi v lasti hrvaškega poslovneža Silvana Benussija. V ekskluzivni izjavi za TV Slovenija je novi lastnik dejal, da bo oživil logistično pogorišče Viatorja & Vektorja na Rudniku, kjer je že dve leti najemnik prostorov, ukvarja pa se s prodajo in servisiranjem vozil Iveco. Benussi namerava razširiti dejavnost in zaposliti še 60 novih delavcev. Kot je dejal, bo kupnino poravnal do junija, pri nakupu pa mu pomagajo še trije tihi partnerji, med njimi hitrorastoči logist Petrans, ki se ukvarja z mednarodnimi prevozi in zastopstvom tovornih prikolic Kogel.
Po oceni stečajnega upravitelja krovne skupine Silva Zorca bo upnikom Viatorja & Vektorja poplačanih le 15 odstotkov vseh terjatev, na koncu naj bi prodali še blagovno znamko. Nekdanji prvi mož propadlega logista Zdenko Pavček je še danes prepričan, da stečaj ni bil potreben in da bi upniki dobili več, če bi bil sprejet njegov program prestrukturiranja.
Andreja Lešnik, Janja Koren, Točka preloma
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje