Več nizkocenovnih letalskih prevoznikov je v zadnjem času zaskrbljenih zaradi padca dobička. Prvi primer je irski Ryanair, največji evropski nizkocenovni prevoznik, ki je v drugem četrtletju letošnjega leta zabeležil kar 85-odstotni padec dobička.
Glavni vzroki so vse višje cene goriva in strah pred recesijo, ki pri potrošnikih spodbujajo varčevanje. Pri Ryanairu tako stroški za gorivo že predstavljajo okoli 50 odstotkov vseh stroškov, v primerjavi z lanskimi 36 odstotki.
Bo Ryanair prvič po letu 1997 zabredel v rdeče številke?
Izvršni direktor podjetja Michael O'Leary je zaradi dogajanja na svetovnem gospodarskem prizorišču zato napovedal, da bi lahko Ryanair prvič po letu 1997, ko je vstopil na irsko in britansko borzo, ob koncu leta v svoji statistiki zabeležil izgubo. Ta bi lahko znašala kar 60 milijonov evrov, še lani pa so se ob koncu leta lahko pohvalili s 480,9 milijona evrov "plusa".
"Zaradi svetovne kreditne krize in visokih cen goriva tako v Veliki Britaniji in na Irskem kot v drugh državah so ljudje previdnejši pri zapravljanju. Kot smo to že naredili v preteklosti, se bomo odzvali s še nižjimi cenami letalskih kart in agresivnimi reklamnimi kampanjami," je za BBC dejal O'Leary.
Podatki kažejo, da je ob koncu četrtletja Ryanair zabeležil le 21 milijonov evrov dobička. Za primerjavo, v istem obdobju lani so pridelali kar 138,9 milijona dobička.
Ryanair je prej napovedal, da bo čez zimo ukinil 250 letov z londonskega letališča Stansted, da bi tako vsaj malo kompenziral cene goriva, podobno potezo pa so najavili tudi pri še enem nizkocenovniku, EasyJetu.
Več potnikov, a manj zaslužka
Tudi EasyJet se seveda ne more izogniti večjim stroškom zaradi goriva. Čeprav so v prvem polletju letos zabeležili 15-odstotno povečanje v številu svojih potnikov (prepeljali so jih 18,9 milijona), so v tem obdobju zabeležili okoli 65 milijonov evrov izgube.
Podjetje je gorivo opisalo kot "največji izziv in negotovost" za prihodnost. Cena kerozina se je v zadnjih treh mesecih povečala za 35 odstotkov, v letu 2007 pa za neverjetnih 80 odstotkov, kar znese okoli tri evre na sedež.
Vse te novice kažejo na to, da potovanje z letalom ne bo več dostopno za vsak žep. "Vrnili se bomo v 60. in 70. leta 20. stoletja, ko je bil tipičen potnik precej premožen. Vožnjo z letali, dostopno najširšim množicam, lahko pozabimo," je po poročanju New York Timesa napovedal John Kasarda, profesor na univerzi v Severni Karolini.
A. P.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje