Poslanka Svobode Tamara Kozlovič, ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek in poslanec Svobode Robert Janev na tiskovni konferenci. Foto: STA/Zajem zaslona
Poslanka Svobode Tamara Kozlovič, ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek in poslanec Svobode Robert Janev na tiskovni konferenci. Foto: STA/Zajem zaslona

Zdaj veljavni zakon, ki ga je DZ sprejel leta 2017, na odseku Divača–Koper predvideva gradnjo nove enotirne proge. Gradbena dela so stekla leta 2021, medtem pa je ministrstvo za infrastrukturo dalo pobudo za spremembe in dopolnitve državnega lokacijskega načrta, ki bi omogočale izvedbo dvotirne proge.

Kot je na novinarski konferenci povedala poslanka Svobode Tamara Kozlovič, je vlada potrdila zakon o gradnji dodatnega tira Divača–Koper. Najbolj si želijo, da se začne vzporedni tir čim hitreje graditi. Posebej je poudarila, da so v zakon zapisali, da ne železnica ne Luka Koper nista na prodaj. Zakon pa tudi predvideva, da se po gradnji obeh tirov opusti stara proga in se nameni rekreaciji in turizmu.

Gradnja drugega tira teče skladno s časovnico

Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je zagotovila, da gradnja trenutnega projekta drugi tir teče skladno s časovnico in finančnimi okviri, kakor je bilo tudi predvideno v programu.

Povedala je še, da prenašajo investitorstvo za levi tir na 2TDK. "Slovenija je suverena država, ki je sposobna svojo infrastrukturo graditi sama," je pojasnila odločitev ministrstva in dodala, da so iz zakona umaknili možnost sodelovanja tujih držav pri gradnji obeh tirov.

Do sprejetja državnega prostorskega načrta, ki ga že pripravljajo, projekt vodi ministrstvo oziroma direkcija za infrastrukturo, od tam naprej, torej pridobivanje gradbenega dovoljenja in izvajanje vseh potrebnih raziskav ter študij, pa bo vajeti prevzel 2TDK, je pojasnila.

Proga naj bi začela delovati leta 2030

Kar se tiče časovnice, je povedala, da načrtujejo sprejetje DPN-ja do konca oktobra letos, zatem se bo začelo pridobivati gradbeno dovoljenje. Gradnja novega tira naj bi se začela leta 2026. Bratušek je še razložila, da ukinitev stare proge do leta 2026 sicer ni mogoča, je pa obljubila, da bo stara proga obremenjena najmanj, kar je mogoče. Obljubila je tudi, da bodo prebivalci dobili povrnjene stroške, ki so nastali ob gradnji drugega tira.

"Ko bo nova proga dvotirna – naši načrti so leto 2030 – takrat se bo v enem letu ukinila stara proga in bo namenjena ljudem," je dejala Bratušek

Dodala je še, da bo levi tir samostojen projekt s svojo projektno dokumentacijo. Okvirna cena pa je 430 milijonov evrov z DDV-jem.

Nas čaka večja pretočnost cest?

Poslanec Svobode Robert Janev je dodal, da je to veliko olajšanje tudi za domačine, in opozoril, da "smo bili nedavno priča nesreči, ki je bila nevarna tudi za okolje". Novi tir bo namreč oddaljen od prebivalcev in zato tudi manj nevaren.

Poudaril je, da je promet pereča problematika, zlasti v Istri. "Spoprijemamo se s čezmerno obremenitvijo avtocestnega prometa," je dejal in dodal, da verjame, da se bo z vzpostavitvijo novega tira povečala pretočnost.

Dodal je še, da v nadaljevanju načrtujejo razbremenitev prometa s hitro cesto Koper–Dragonja, kar sta potrdili tudi Tamara Kozlovič in Alenka Bratušek.