Ekonomist Tajnikar glede prodaje ni optimističen. Foto: BoBo
Ekonomist Tajnikar glede prodaje ni optimističen. Foto: BoBo

.
Država, NLB, Abanka Vipa, Posebna družba za podjetniško svetovanje, Hypo Alpe Adria banka in Unicredit banka Slovenija prodajajo 74,87-odstotni delež Adrie Airways, skupaj pa imajo v lasti 99,87 odstotka delnic družbe. Agencija za upravljanje kapitalskih naložb RS (AUKN) je skupaj z bankami in Posebno družbo za podjetniško svetovanje poziv objavila 1. avgusta.

Svetovalec pri prodaji, družba Barons Financial Services, bo na podlagi pisnih nezavezujočih ponudb, ki so lahko posredovane še danes, vsem zainteresiranim posredoval dodatne informacije, ki bodo zaupne narave.

Država je neposredna lastnica 69,87 odstotka Adrie Airways, NLB je lastnica 19,63 odstotka, manjši delež pa imajo preostale omenjene družbe.

Evropske izkušnje ne dajejo razlogov za optimizem
Adria Airways sicer že dlje časa išče strateškega partnerja, vendar, kot pravi nekdanji predsednik upravnega odbora družbe Maks Tajnikar, izkušnje v Evropi ne dajejo razlogov za optimizem. Podobne družbe niso dobile strateških partnerjev, nekatere pa so tudi bankrotirale.

Septembra lani je bila izvedena dokapitalizacija družbe zaradi finančnih težav. S konverzijo bančnih terjatev je bilo zagotovljenih 19,7 milijona evrov, denarni vložki, ki jih je zagotovila država, pa so nanesli še 50 milijonov. S tem so zaključili finančno, zdaj pa so v procesu poslovne sanacije.

Od večmilijonske izgube do pozitivne ničle?
Slovenski letalski prevoznik je lani ustvaril za 12 milijonov evrov izgube, letos pa bo ta izguba po pričakovanjih znašala 8 milijonov. Toliko je sicer znašala izguba samo v prvem četrtletju, vendar je bilo kljub temu v prvem polletju poslovanje celo za milijon evrov boljše od načrta, in to kljub visokim cenam kerozina. Za prihodnje leto v družbi napovedujejo pozitivno ničlo.

Družba Airconomy, ki je Adrii Airways pomagala pri prestrukturiranju, je ocenila, da je ima ta velike eksterne učinke slovensko gospodarstvo. Na to družbo naj bi bilo vezanih približno 3000 delovnih mest. Njen pomen je tudi glede privlačnosti Slovenije kot turistične destinacije.

B. V.