V tem letu po Brankovičevih besedah Slovenske železnice čaka izpeljava dolgoročne finančne sanacije. Prav tako železnice čakajo še težke naloge v zvezi s kadrovsko sanacijo. Železnice pa čaka tudi še izdelava strateškega načrta, ki naj bi bil končan konec maja. Foto: MMC RTV SLO
V tem letu po Brankovičevih besedah Slovenske železnice čaka izpeljava dolgoročne finančne sanacije. Prav tako železnice čakajo še težke naloge v zvezi s kadrovsko sanacijo. Železnice pa čaka tudi še izdelava strateškega načrta, ki naj bi bil končan konec maja. Foto: MMC RTV SLO

Gremo v smeri dialoga, pospešenega in predčasnega upokojevanja ter nekaterih prehodov na hčerinske družbe, kamor bomo prenašali določene dejavnosti.

Brankovič o kadrovski sanaciji
Hartmut Mehdorn
Kakšna bo vloga nekdanjega prvega moža nemške železniške in logistične družbe Deutsche Bahn, Hartmuta Mehdorna, na Slovenskih železnicah? Foto: EPA

Slovenske železnice (SŽ) bodo imele v letu 2010 354,4 milijona evrov poslovnih prihodkov. Izguba iz poslovanja bo znašala 20 milijonov evrov, čista izguba pa bo znašala 30,3 milijona evrov, predvideva poslovni načrt za leto 2010, ki ga je v Ljubljani predstavilo vodstvo Slovenskih železnic.

Slovenske železnice naj bi letos v primerjavi z letom 2009 poslovne prihodke zvišale za 2,3 odstotka, medtem ko bodo poslovni odhodki ostali praktično nespremenjeni. Ob koncu leta 2010 naj bi bilo na Slovenskih železnicah zaposlenih 6.931 ljudi, predvideva načrt, medtem ko je bila ta številka konec preteklega leta 7.728.

Brankovič: Prihranili za okoli 27 milijonov evrov
Kot poudarja generalni direktor Slovenskih železnic Goran Brankovič, so z ukrepi in načrtovano učinkovitostjo poslovanja na železnicah naredili za okoli 26,2 milijona evrov prihrankov. Na drugi strani pa so se, po spletu okoliščin, za praktično enak znesek povečali negativni dejavniki, med njimi manjša sredstva za obvezne gospodarske javne službe ter višji stroški materiala, energije ter storitev.

V tem letu sicer Slovenske železnice čaka izpeljava dolgoročne finančne sanacije. Prav tako železnice čakajo še težke naloge v zvezi s kadrovsko sanacijo. "Gremo v smeri dialoga, pospešenega in predčasnega upokojevanja ter nekaterih prehodov na hčerinske družbe, kamor bomo prenašali določene dejavnosti," je pojasnil Brankovič. Železnice pa čaka tudi še izdelava strateškega načrta, ki naj bi bil končan konec maja.

Pavlič: Obiski Pahorja pozitivni
S ponovno vzpostavitvijo socialnega dialoga je zadovoljen tudi delavski direktor Albert Pavlič. Redni obiski predsednika vlade Boruta Pahorja in ministra za promet Patricka Vlačiča so po njegovem mnenju pomembno prispevali k ureditvi razmer na železnicah in so "zelo pozitivni".

Po posameznih poslovnih enotah naj bi v letu 2010 največjo izgubo ustvaril tovorni promet, tako naj bi bila čista izguba te enote 27,9 milijona evrov (v letu 2009 40,2 milijona evrov). Poslovna enota potniškega prometa naj bi leto končala v pozitivnih številkah, enota infrastrukture pa si lahko obeta pozitiven izid ali celo nekaj dobička.

Kakšna bo Mehdornova vloga?
Sogovorniki so se dotaknili tudi morebitnega prihoda nekdanjega prvega moža nemške železniške in logistične družbe Deutsche Bahn, Hartmuta Mehdorna, na Slovenske železnice. Brankovič z njegovim prihodom nima nobenih težav in se veseli morebitnega sodelovanja. Je pa izpostavil, da Mehdornova predvidena funkcija ne bi pomenila, da bo on vodil Slovenske železnice. "Ta prihod razumemo kot posvetovanje in svetovanje, njegovo vlogo kot svetovalno," je poudaril.

Podporo Mehdornovemu sodelovanju je izrazil tudi Pavlič, ki ga ne skrbi, da bi prihod nemškega strokovnjaka pomenil večje odpuščanje. Predvideno zmanjševanje števila zaposlenih je namreč usklajeno znotraj družbe in ga brez dogovora ne bo mogoče spreminjati, je prepričan. Prav tako pa meni, da je predvideno število zaposlenih realno in dodatni rezi ne bodo potrebni.

Gremo v smeri dialoga, pospešenega in predčasnega upokojevanja ter nekaterih prehodov na hčerinske družbe, kamor bomo prenašali določene dejavnosti.

Brankovič o kadrovski sanaciji