"Komentar bi lahko vzbudil prepričanje, da gre za odločitve, pri katerih sem sodeloval," je svojo odločitev, da zadeve ne bo komentiral, utemeljil Černač pred današnjo sejo vlade. "Pri teh odločitvah ministrstvo ni sodelovalo niti posredno niti neposredno," je poudaril in dodal, da ni pravi naslov za komentiranje odločitve lastnikov Adrie Airways – države.
Černaču se zdi to, da je država lani Adrii Airways namenila 50 milijonov evrov, bolj nenavadno kot to, da se družba prodaja sredi sanacije. "Za ta sredstva je v trenutku, ko jih je namenila, vedela, da so izgubljena," je dejal Černač.
Tudi prvi mož Adrie Airways Klemen Boštjančič odziva morebitnih vlagateljev zaradi interesa prodaje ni želel komentirati. To bi po njegovih besedah lahko vodilo do špekulacij, saj gre za občutljive informacije. Za zdaj tudi še ni padla dokončna odločitev o morebitni ponovni združitvi Adrie Airways in Adrie Airways Tehnika, je dodal.
Tajnikar ni preveč optimističen
Ekonomist Maks Tajnikar pa meni, da izkušnje drugih podobnih družb v Evropi ne dajejo razlogov za optimizem, saj so nekatere med iskanjem vlagatelja propadle. V sredo je pojasnil, da pogovori z morebitnimi strateškimi partnerji v Adrii Airways tečejo že od leta 2009, v zadnjem letu jih je izvajal tudi specializiran finančni svetovalec. Adria je po njegovih besedah tudi finančno sanirana.
Tajnikar je spomnil, da so v letu 2011, torej v času njegovega vodenja upravnega odbora, skupaj s tujimi svetovalci pripravili sanacijski program. Finančni del tega programa je bil lani tudi izveden, poslovno prestrukturiranje pa bi moralo biti končano do konca 2013. V tem programu ni pogoja, da vstopi zunanji vlagatelj, pravi Tajnikar.
Če prodaja tričetrtinskega deleža Adrie Airways ne bo uspela, bodo lastniki družbe še naprej ostali banke in država.
Po sanaciji za družbo bistveno več
Toda če bo sedanje vodstvo podjetja, ki je bilo nastavljeno prav zato, da bi izvedlo prestrukturiranje, uspešno, bo podjetje po letu 2013 poslovalo normalno in s pozitivnim poslovnim izidom, sposobno bo tudi servisirati svoje obveznosti.
"Če bi se to zgodilo, bi bilo podjetje na trgu bistveno več vredno, kot je zdaj. Tedaj bi lahko lastniki, torej tudi država, bistveno več zaslužili kot v tem trenutku, seveda pa s prodajo ne bi mogli reševati primanjkljaja v državnem proračunu 2013," je dejal Tajnikar.
Glede sprejemljivosti cene za prodajo je Tajnikar zatrdil, da si sam glede na državno lastnino Adrie Airways ne bi upal prodati pod knjigovodsko vrednostjo, ki pa je majhna. Meni še, da prodaja, če se bodo res odločili zanjo, ne more biti končana pred začetkom prihodnjega leta.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje