Poglavje 11 ščiti podjetja pred upniki in jim omogoča, da preuredijo svoje finance, medtem ko še vedno trgujejo. Nekatera Chryslerjeva zastopništva bodo sčasoma zaprli, na kratki rok pa ne bo zaradi tega nihče izgubil dela, je pojasnil Obama. Bankrot bodo razglasili, potem ko se Chryslerju v sredo z bankami ni uspelo dogovoriti z nekaterimi večjimi upniki. Bela hiša je potezo označila za "kirurško kratek bankrot", ki naj bi trajal med 30 in 60 dni. Po besedah Obame gre za "nujen korak", ki bo Chryslerju omogočil "novo življenje".
Chrysler bo prejel nadaljnjih osem milijard državne pomoči, ki mu jo je obljubilo finančno ministrstvo, če se bo proizvajalec avtomobilov uspešno prestrukturiral do postavljenega roka - 30. aprila.
Fiat za delež v Chryslerju ne bo plačal nič
Dogovor o partnerstvu s Fiatom je bil ob odpisu dolgov upnikov in dogovoru s sindikatom delavcev eden od treh pogojev, ki jih je ameriška vlada postavila Chryslerju, če ta želi biti deležen njene pomoči. Podrobnosti dogovora s Fiatom še niso znane, italijanski proizvajalec avtomobilov pa je zahteval sprva 20-odstotni delež v Chryslerju, ki bi se nato povečal na 35 odstotkov in bi lahko dosegel celo 51 odstotkov. Italijanom za delež Chryslerja ne bo treba plačati nič, s to potezo pa si je Fiat odprl vrata na ameriški avtomobilski trg. V zameno bo Chrysler lahko izkoristil izkušnje Fiata pri izdelovanju manjših in manj potratnih avtomobilov.
Hedge skladi zavrnili dogovor
Z dogovorom s Fiatom in sindikatom je vodstvo Chryslerja izpolnilo dva od treh pogojev, zataknilo se je pri upnikih. Banke upnice - njim Chrysler dolguje 70 odstotkov svojega dolga - so sprejele predlog, da v zameno za odpis 6,9 milijarde dolga dobijo dve milijardi ameriških dolarjev gotovine, pa so predlog zavrnili t. i. hedge skladi. Bela hiša je sklade, zasebne investicijske sklade, ki po navadi privabljajo bogate zasebne investitorje, obtožila, da "ne delujejo v lastnem gospodarskem ali nacionalnem interesu" kljub temu pa njihova zavrnitev dogovora ne bo ovirala "nove priložnosti, ki jo ima Chrysler, da se prestrukturira in iz krize izide še močnejši."
Chrysler pa ni edini ameriški avtomobilski velikan, ki je v velikih težavah. Državno pomoč prejema tudi General Motors, Ford pa za pomoč (še) ni zaprosil, a je vlada privolila v to, da mu jo bo zagotovila, če jo bo potreboval.
T. V.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje