Temeljna pripomba projektnega sveta za civilni nadzor nad gradnjo drugega tira glede noveliranega investicijskega programa se po besedah njegovega predsednika Jadrana Bajca nanaša na dvotirnost. Moti jih predvsem to, da projekt ni zastavljen na način, da se hkrati zgradita dve progi, staro pa bi ukinili. "To seveda ne pomeni, da se vse naredi takoj, se pa mora skladno z nekim terminskim načrtom definirati in v doglednem času izvesti," je dejal na današnji novinarski konferenci.
Na pomembnost hkratne izgradnje obeh tirov je opozoril tudi član sveta Damir Josipovič. "Vemo, da se hkrati na projektu že širijo servisne cevi na polno širino, kar omogoča dvotirnost. To je neke vrste kriminal, da se ne dela obojega hkrati," je bil kritičen.
"Izrazito previsok" strošek za nadzor in projektiranje in brez obvezujočega terminskega načrta
Nov investicijski program sicer investicijsko vrednost projekta ocenjuje na 743,58 milijona evrov brez DDV-ja. Bajec je med drugim izpostavil, da je "izrazito previsok strošek" namenjen intelektualnim storitvam, kot sta nadzor in projektiranje. Na tej postavki je predvidenih 125 milijonov evrov.
"Znotraj tega je okoli 60 milijonov predvidenih za nadzor in nadzor nadzora. Menimo, da je tu vsaj za tretjino prekoračena normalna vrednost in da si je nekdo s takimi številkami odprl zlat rudnik za prihodnjih deset let," je dodal podpredsednik projektnega sveta Emil Milan Pintar.
Člani sveta so se dotaknili tudi terminskega načrta. "Menimo, da bi moral imeti projekt obvezujoč terminski načrt, saj ni vseeno, kdaj se proga naredi," je dejal Bajec in poudaril, da je bilo sprva načrtovano, da bo proga v uporabo predana na začetku leta 2026, nov terminski načrt pa predvideva, da se bo to zgodilo avgusta tistega leta.
Opozorili na pomanjkljive načrte glede izkopanega materiala: "Gre za izrazito veliko korupcijsko tveganje"
Pintar je opozoril tudi na pomanjkljive načrte glede izkopanega materiala pri gradnji drugega tira. "Ta postavka je v prejšnjem in sedanjem investicijskem programu vredna 50 milijonov evrov. Če za 50 milijonov evrov ne podate natančnega investicijskega dela, potem je nekaj narobe. Ocenjujemo, da gre za izrazito veliko korupcijsko tveganje," je dejal.
"Metodologija je zelo šibka in zelo netransparentno predstavljena. Če pogledamo načine izračunov, ni popolnoma jasno, na kakšen način so bile nove stopnje donosnosti tega projekta izračunane," je nov investicijski program komentiral Josipovič.
Prav tako so civilni nadzorniki pozvali k ponovnemu premisleku glede elektrifikacije proge. Kot so poudarili, se vsi okoli nas odločajo za izmenični tok, mi pa gremo v enosmernega. "Odločili smo se za nekaj, kar bo v 30 letih popolnoma zastarelo," je dejal Pintar. Bajec je med drugim opozoril še, da je projektni svet dokumente dobil v obravnavo, ko so jih pristojni organi že sprejeli, kar ni namen ustanovitve projektnega sveta za civilni nadzor.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje